PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 11 | 3--12
Tytuł artykułu

Types of Cooperation in Clothing Producers Distribution Channels

Autorzy
Warianty tytułu
Rodzaje kooperacji w kanałach dystrybucji producentów odzieży
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In the paper there is presented the essence of inter-organizational relationships with the focus on the area of distribution channels. The study was based on the textile industry enterprises. The research sample used in the study is representative of the whole province of Silesia. There are three main research problems. The first problem is to define the entities with which the clothing companies enter into relationships in distribution channels. The second is to determine which elements of management are used by these entities to shape that kinds of relations. The last - the third - requires an indication what actions are taken by these entities under each element of management, to maintain and develop relationships in distribution channels.(original abstract)
W artykule zaprezentowano istotę relacji międzyorganizacyjnych zachodzących w kanałach dystrybucji. Badania zawarte w opracowaniu przeprowadzono na przedsiębiorstwach przemysłu odzieżowego. Próba badawcza jest reprezentatywna w skali województwa śląskiego. Wyróżniono trzy główne problemy badawcze. Pierwszym jest określenie podmiotów, z którymi przedsiębiorstwa przemysłu odzieżowego współpracują w kanałach dystrybucji. Drugi, jest wskazanie elementów zarządzania, które badane podmioty stosują w celu kształtowania tych relacji. Natomiast trzeci problem to określenie, jakie działania są podejmowane w każdym z elementów zarządzania relacjami, aby podtrzymać współpracę w kanałach dystrybucji.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
3--12
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Białek J., Depta A. (2010), Statystyka dla studentów z programem STAT_STUD 1.0, Wyd. C. H. Beck, Warszawa.
  • 2. Christopher M. (1998), Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaży, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • 3. Christopher M., Peck H.( 2005), Logistyka marketingowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 4. Ciesielski M. (red), Długosz J. (red.) (2010), Strategie łańcuchów dostaw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 5. Coyle J., Bardi E. J., Langley C. J. Jr, (2006) Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa.
  • 6. Fonfara K. (2004), Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, Wyd. II, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 7. Furtak R. (2003), Marketing partnerski na rynku usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 8. Harrison A., van Hoek R. (2010), Zarządzanie logistyką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 9. Kostera M. (red.) (2008), Nowe kierunki w zarządzaniu. Podręcznik akademicki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • 10. Lamming R. (1993), Beyond Partnership: Strategies for Innovation and Lean Supply, Prentice-Hall, New York.
  • 11. Morgan R. M., Hunt S. D. (1994), The Commitment- Trust Theory of Relationship Marketing, Journal of Marketing, vol. 58, July.
  • 12. Olczak A. (2008), Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw odzieżowych w perspektywie Rynku Unii Europejskiej, Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • 13. Popławska A., Paprocka E., Burzyński M. (2005), Słownik wyrazów obcych, Greg, Kraków.
  • 14. Rutkowski K. (red.) (2005), Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki, Wydawnictwo SGH, Warszawa.
  • 15. Schary Ph. B., Skjott-Larsen T. (2002), Zarządzanie globalnym łańcuchem podaży, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa.
  • 16. Skowron-Grabowska B. (red.) (2010), Zarządzanie łańcuchem dostaw w teorii i praktyce, Politechnika Częstochowska.
  • 17. Speckman R., Kamauff J., Myhr N. (1998), An empirical investigation into supply chain management: a perspective on partnerships, Supply Chain Management Vol. 3 (2), pp. 53-67.
  • 18. Spyra Zb. (2007), Kanały dystrybucji. Kształtowanie relacji, Wydawnictwa Fachowe CeDeWu.pl, Warszawa.
  • 19. Stem L. W., El-Ansary A. I., Coughlan A. T. (2002), Kanały marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171395773

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.