Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Mediatyzacja, celebrytyzacja, tabloidyzacja, globalizacja mediów oraz ponowoczesność to zjawiska, o których będzie się pisało coraz częściej. Choć istnieje już duża baza tytułów prac naukowych opisujących poszczególne zjawiska oraz ich praktyczny wymiar, to żadna z nich nie opisuje ich w takim ciekawym połączeniu, jak uczyniła to Molęda-Zdziech. Wydaje się, że autorka wyszła ze słusznego założenia, że nadchodzi właśnie czas celebrytów. Jest to jedna z nielicznych publikacji na polskim rynku, która analizuje zjawisko celebrytyzacji życia publicznego w wielu ujęciach i pokazuje, że celebryci stają się nowym polem penetracji badaczy (szczególnie w socjologii, medioznawstwie czy politologii), a wyniki ich analiz mogą mieć duże znaczenie nie tylko dla nauki. Warto zauważyć, że właśnie dzięki takim badaniom możliwa jest kooperacja świata nauki i biznesu, co znacząco rozszerza możliwości rozwoju absolwentów kierunków z zakresu nauk społecznych.
Słowa kluczowe
Twórcy
- Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
- Niczewski R., J. Potrzebowski, Celebryci w ataku. Celebrity effect jako skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, Warszawa 2010
- Ludzie polskich mediów. Celebryci a redaktorzy, red. Wolny-Zmorzyński K. i in., Toruń 2010
- Godzic W., Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów, Warszawa 2007
- Marshall S., Cena plotki. Naga prawda o ziennikarzach i celebrytach, Warszawa 2011
- Janczewski M., CeWEBryci. Sława w sieci, Kraków 011
- Godzic W., Kuba i inni. Twarze i maski popkultury, Warszawa 2013
- Turner G., The Ordinary People and the Media. The Demotic Turn, London 2010
- Gajlewicz K., System medialny Francji, [w:] Wybrane zagraniczne systemy medialne, red. nauk. Adamowski J.W., Warszawa 2008
- Adamowski J.W., Czwarty stan. Media masowe w pejzażu społecznym Wielkiej Brytanii, Warszawa 2006
- Golka B., System medialny Francji, Warszawa 2001
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171395851