PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 39 Zeszyt Naukowy Katedry Turystyki | 91--105
Tytuł artykułu

Kreatorzy markowych produktów turystycznych z obszaru województwa śląskiego

Autorzy
Warianty tytułu
Creators of Branded Tourism Product in the Silesian Voivodeship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka w swojej publikacji zajęła się markowymi produktami turystycznymi, których tworzenie i promowanie ma istotny wpływ na rozwój turystyki w województwie śląskim. Markę turystyczną - w skali wojewódzkiej buduje się w oparciu o Strategię rozwoju turystyki w województwie śląskim na lata 2004-2013. Kreatorami produktów są tutaj m.in.: Śląski Urząd Wojewódzki, urzędy gminne, Śląska Organizacja Turystyczna, Związek Gmin Jurajskich. Markowe produkty turystyczne tworzone są również dzięki projektom realizowanym ze środków unijnych. Do projektów tych należą m.in.: Partnerstwo Północnej Jury, Turystyka - wspólna sprawa. Autorka zwraca również uwagę na to, że markowe produkty tworzone są coraz bardziej profesjonalnie i coraz częściej uczestniczy przy ich powstawaniu społeczność lokalna. (abstrakt oryginalny)
EN
In her publication the author examines brand tourism products, the creation and promotion of which have immense impact on the development of tourism in the Silesian Voivodeship. A tourism brand on a voivodeship scale is being built on the basis of The strategy of tourism development in the Silesian Voivodeship for 2004-2015. The creators of such products are i.a.: - Silesia Marshal's Office - Community Offices - Silesian Tourist Organisation - Jurassic Communities Association Brand tourism products are also being created thanks to the projects implemented with financial support from the European Union. Among those projects are: - Partnership of the Northern Jura, Tourism - Shared Interest. The author indicates that brand tourism products are being created more and more professionally and more often with the participation of local communities. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Flak L.: Lokalne i regionalne inicjatywy na rzecz rozwoju turystyki w województwie śląskim, "Zeszyty Naukowe" GWSH, Katowice 2005.
  • Jura - kraina przygody, Informator turystyczny, Wydawnictwo "Alatus", Katowice 2007.
  • Kowalczyk M. i A.: Przewodnik - Jura Krakowsko-Częstochowska. Z legendą wśród Orlich Gniazd, Wydawnictwo "Bezdroża", Kraków 2007.
  • Kruczek Z., Walas B.: Promocja i informacja turystyczna, Wydawnictwo "Proksenia", Kraków 2004.
  • Panasiuk A.: Założenia koncepcji marki turystycznej, Katedra Zarządzania Turystyką, Uniwersytet Szczeciński, publikacja na: www.silesia-sot.pl.
  • Strategia rozwoju turystyki w województwie śląskim na lata 2004-2013, publikacja na: www.silesia-region.pl (Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego).
  • Statut Stowarzyszenia Partnerstwo Północnej Jury z siedzibą w Janowie, Janów 2005.
  • Wąsowicz-Zaborek E.: Jak zbudować markę regionu, "Rynek Turystyczny" 2007, nr 2.
  • Partnerstwo Północnej Jury - www.jura-ppj.pl.
  • Śląska Organizacja Turystyczna - www.silesia-sot.pl.
  • Związek Gmin Jurajskich - www.jura.info.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171396455

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.