PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | Uniwersytet w perspektywie kształcenia przez całe życie | 215--223
Tytuł artykułu

Praktyka jako środowisko propagowania efektów kształcenia

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Uwarunkowanie prawno-organizacyjne rozwoju praktyk zawodowych Rozwój systemów nauczania dorosłych odbywa się w warunkach silnej konkurencji instytucji edukacji, co stwarza konieczność przekonywania studentów, że uczenie się przyniesie im osobiste korzyści. Knowles, specjalista w dziedzinie andragogiki, uważa, że dorośli potrzebują wyjaśnienia, dlaczego się uczą; chcą kontrolować i przejąć odpowiedzialność za proces uczenia się324. Wkraczając w sferę edukacji, jednostka zostaje uwikłana w kontrakt psychologiczny - nieformalny i specyficzny charakter reguł i warunków. Według Makina et al. kontrakt psychologiczny to niepisany zbiór oczekiwań działających cały czas między każdym członkiem organizacji a różnymi kierownikami i innymi osobami w organizacji325. Między nauczycielem i studentem powstaje swego rodzaju umowa. Istotą kontraktu psychologicznego, w przeciwieństwie do ekonomicznego, są oczekiwania dotyczące niematerialnych, psychologicznych aspektów spraw. W kontrakcie między wykładowcą i studentem nacisk położony jest na relacje, a nie na transakcje kupna- sprzedaży usługi, aczkolwiek naruszenie kontraktu psychologicznego może mieć ważne konsekwencje ekonomiczne. (fragment tekstu)
Twórcy
  • SAS Institute
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Morrison D.: E-learning Strategies: How to Get Implementation and Delivery Right First Time. John Wiley, Chichester 2003.
  • Makin P., Cooper C., Cox Ch.: Organizacje a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Karaś R.: Teorie motywacji w zarządzaniu. Wydawnictwo AE, Poznań 2003.
  • Jelonek D., Łukasik-Makowska B.: Efekty kształcenia jako podstawa projektowania programu studiów na kierunku Informatyka Ekonomiczna. "Business Informatics" 2014, 2(32).
  • Korczak J. Abramowicz W., Gołuchowski J. Kobyliński A.: Owoc Wzorcowy Program Studiów Licencjackich Kierunku Informatyka Ekonomiczna - Koncepcja Wstępna Informatyka Ekonomiczna. "Business Informatics" 2014, 2(32).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171396655

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.