Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Idea uczenia się przez cale życie (Lifelong Learning Programme - LLP) zyskała w ostatnich latach na popularności. W warunkach polskich fakt ten jest związany z realizacją polityki Unii Europejskiej wspierającej Strategię Lizbońską. Europejski program LLP jest zbudowany na założeniach dotyczących konieczności budowy współczesnego społeczeństwa obywatelskiego, promocji wzrostu zatrudnienia i tworzenia spójności społecznej na starym kontynencie. Program ten, jak i sama koncepcja uczenia się przez całe życie musi zatem obejmować wszystkie rodzaje i poziomy edukacji oraz szkolenia zawodowego. To założenie pozwala na przyjęcie analizy problematyki LLP przez formy kształcenia (formalnego, pozaformalnego i nieformalnego) oraz podejścia do kwestii kształcenia w szerszej perspektywie niż tylko jako jeden etap edukacji w życiu człowieka. W rozdziale tym uwaga zostanie skoncentrowana na opiniach absolwentów dotyczących przełożenia osiągniętych rezultatów edukacji w szkole wyższej na rozwój zawodowy i oceny możliwości kształcenia się w ramach pracy zawodowej.(fragment tekstu)
Rocznik
Strony
233--241
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Klimowicz G.: Program Uczenie się przez cale życie (LLL - Lifelong Learning Programme) - nowa inicjatywa Wspólnoty Europejskiej wspierająca edukację i naukę. "E-Mentor" 2007, nr 1(18).
- Smith M.K.: What is Non-formal Education? http://infed.org/mobi/what-is-non-formal- education/.
- Mayntz R., Holm K., Huebner P.: Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej. PWN, Warszawa 1985.
- Mazurek-Łopacińska K.: Badania marketingowe. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
- Nawojczyk M.: Przewodnik po statystyce dla socjologów. SPSS Polska, Kraków 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171396661