PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 36 Zeszyt Naukowy Katedry Zarządzania i Marketingu | 66--81
Tytuł artykułu

Uwarunkowania wyboru strategii komunikacji marketingowej przedsiębiorstw przemysłowych

Warianty tytułu
The Determinants of Strategy Choices in Marketing Communication of Industrial Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiele przedsiębiorstw przemysłowych nie wchodzi w bezpośredni kontakt z ostatecznymi konsumentami. W takim przypadku rozpoznanie potrzeb odbiorców jest dodatkowo utrudnione. Takie otoczenie wymaga sprawnie działającej i zaplanowanej komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców wychodzą coraz bardziej wyrafinowane techniki marketingowe związane z mediami cyfrowymi. Media cyfrowe, przede wszystkim Internet. dają niespotykaną dotąd możliwość badania zachowań konsumenckich i sposobów korzystania z mediów. Dają również możliwość śledzenia zachowań mniejszych, unikatowych, a często społecznościowych grup konsumenckich. Równocześnie rośnie potrzeba rozwiązań strategicznych w komunikacji marketingowej. W niniejszym opracowaniu przedstawione zostały stosowane w praktyce przedsiębiorstw przemysłowych metody i strategie komunikacji marketingowej oraz przede wszystkim kierunki zmian zachodzących w strategii. Analizując strategie marketingowe przedsiębiorstw przemysłowych autor zwraca uwagę na fakt, iż pomimo transformacji systemowej państwo nadal ma duży wpływ na funkcjonowanie i rozwój przemysłu, a to w pewien sposób ukierunkowuje i stwarza bariery działalności przedsiębiorstwa. Takie uwarunkowania wymuszają na komunikacji marketingowej jeszcze bardziej aktywne działanie i szukanie coraz to nowszych rozwiązań. (abstrakt oryginalny)
EN
Many industrial companies do not enter into direct contact with a final consumer. In such cases recognizing of the customers' needs is even more difficult. Such environment requires efficiently functioning and planned communication of the company with the market. This study presents methods and strategies of marketing communication used in industrial companies and first of all shows the way of changes into strategies. As there are more and more sophisticated marketing techniques related to digital media, there is also a growing demand for strategic solutions in marketing communication. Digital media, first of all the internet, provide so far unavailable possibilities of researching consumers' behaviours and ways of using media. They also give a chance to follow the behaviour of smaller, unique and often social groups of consumers. The author draws the attention that one of the reasons of changes in marketing strategies of industrial companies, is the fact that even though there was system transformation, the state still has significant impact on functioning and development of industry, and that in a way directs and created barriers in companies functioning. Such conditions force even more active marketing communication as well as searching new solutions. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Ambler T.: Marketing od A do Z, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu. Kraków 1999.
  • Baruk A.: Nowoczesna strategia marketingowa. Aspekty strukturalne i procesowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Blythe J.: Komunikacja marketingowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
  • Drzazga M.: Systemy promocji przedsiębiorstw na polskim rynku. Struktury i funkcjonowanie, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 2004.
  • Dembińska-Cyran, J. Hołubin-Iwan, J. Perenc: Zarządzanie relacjami z klientem, Difin, Warszawa 2004, s. 88.
  • Famielec J., Kękuś Z.: Strategia przedsiębiorstwa przemysłowego, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1992.
  • Famielec J., Superson-Polowiec B., Wydymus Z.: Zarządzanie rozwojem przedsiębiorstwa na rynku globalnym, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, Kraków 1999.
  • Feczko J.S.: Zarządzanie Marketingowe. Badania, strategie, dystrybucja, komunikacja, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, Katowice 1996.
  • Hutt M., Speh T.: Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • Karcz K., Kędzior Z.: Marketing przemysłowy wybrane zagadnienia. Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 1999.
  • Komunikacja marketingowa, M. Rydel (red.). Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk 2001.
  • Komunikowanie się w biznesie, H. Mruk (red.). Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2002.
  • Komunikowanie się w marketingu, H. Mruk (red.), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
  • Koder P.: Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.
  • Marketing przemysłowy, H. Mruk (red.), Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1999.
  • Marketing strategiczny i relacyjny. Węzłowe kierunki i metodyka badań, T. Łabińska (red.), Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 2004.
  • Mokrzysz S.: Strategia marketingowa przedsiębiorstwa - istota, znaczenie, budowa strategii, [w:] "Zeszyt Naukowy Katedry Zarządzania i Marketingu", E. Kieżel (red.), Górnośląska Wyższa Szkoła Zarządzania, Katowice 2000.
  • Nowakowska J., Machu P.: Od mitów do blogów, "Media & Marketing Polska" 2007, nr 5.
  • Nowoczesność przemysłu i usług - nowe wyzwania, J. Pyka (red.). Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierowania, Katowice 2006.
  • Nowoczesność przemysłu i usług. Współczesne koncepcje i metody zarządzania przedsiębiorstwami, J. Pyka (red.), Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierowania, Katowice 2005.
  • Oliver S.: Strategia public relations, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  • Podstawy marketingu: kompendium, testy, zadania, analiza przypadków, E. Skawińska (red.), Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań 2005.
  • Pomykalski A.: Nowoczesne strategie marketingowe, Infor, Warszawa 2003.
  • Pyka J.: Koncepcja marketingu jako systemu komunikacji przedsiębiorstwa Z rynkiem, [w:] Zeszyt Naukowy Katedry Zarządzania i Marketingu, E. Kieżel (red.), Górnośląska Wyższa Szkoła Zarządzania, Katowice 2002.
  • Sobczyk-Kolbuch A.: Promocja jako element marketingu kształtujący wizerunek banku, [w:] Zeszyt Naukowy Katedry Zarządzania i Marketingu, E. Kieżel (red.), Górnośląska Wyższa Szkoła Zarządzania, Katowice 2000.
  • Strategie marketingowe, W. Wrzosek (red.), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
  • Strategie rozwoju przemysłu w Polsce na przełomie wieków, K. Górka, J. Szabłowski (red.), Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2000.
  • Sznajder A.: Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Urbaniak M.: Marketing przemysłowy, Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne INFOR, Warszawa 1999.
  • Wiktor J.W.: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Wojcik K.: Public relations od A do Z, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171396683

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.