PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 22 Przedsiębiorstwa, banki i polityka regionalna w nowej perspektywie finansowej UE | 17--25
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu jako narzędzie motywowania pracowników na przykładzie sieci franczyzowej Galileusz

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility as a Tool for Example of Workers Motivation for Example of Galileusz Franchise Network
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześnie społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. CSR - Corporate Social Responsibility) zyskuje coraz to większe grono zwolenników. Termin ten istnieje nie tylko w literaturze przedmiotu, ale także w fachowej prasie biznesowej. Jest przedmiotem zainteresowania mediów, naukowców i coraz częściej jest stosowana, jako strategia prowadzenia działalności gospodarczej współczesnych przedsiębiorstw. Strategia, która ukierunkowana jest na tworzenie wartości jednostki przy jednoczesnym generowaniu korzyści dla interesariuszy firmy. Wyniki najnowszych badań w zakresie korzyści, jakie czerpią przedsiębiorstwa wdrażające CSR w sposób strategiczny wskazują, iż działalność na tym polu pozwala uzyskać benefity między innymi w postaci bardziej zmotywowanych pracowników. Świadomość tych zależności skłoniła zarządzających firmą Galileusz do podjęcia próby wykorzystania ich w praktyce, poprzez wdrożenie koncepcji społecznej odpowiedzialności do strategii jednostki, w celu zwiększenia motywacji pracowników przedsiębiorstwa. Strategiczny CSR powinien być poprzedzony badaniem weryfikującym opinie i oczekiwania interesariuszy firmy w stosunku do planowanych działań. W tym celu przeprowadzono badanie ankietowe na próbie pracowników przedsiębiorstwa, którego wyniki zostaną przedstawione w dalszej części opracowania. (fragment tekstu)
EN
The article consists of two parts - theoretical and empirical. The first hypothesis proves that the strategic implementation of the concept of corporate social responsibility affects the motivation to work. Its verification was carried out by analyzing the Polish and foreign literature and the results of the latest research on the benefits derived from the use of strategic CSR by Polish companies. The empirical part of the paper while confirms the hypothesis that the implementation of the concept of corporate social responsibility, increases employee motivation Galileo franchise network. Its main objective is to develop recommendations for the implementation of the concept of corporate social responsibility by the company to build the motivation of its employees. Also adopted four specific objectives. The first is to identify the knowledge of the concept of corporate social responsibility and its perception by the employees of the system. Another specific objective is to indicate errors by its owners prevent build motivation of employees through the implementation of CSR. It was also trying to identify areas and specific actions in the field of corporate social responsibility affect the growth of the brand Galileo employee motivation. These objectives are achieved by means of a survey conducted on a sample of employees network. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • 1. Biegajewski M., Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa za pomocą narzędzi CSR na przykładzie firmy IKEA, http://www.proto.pl/PR/Pdf/prace_dyplomowe/ikea.pdf, (10.04.2015).
  • 2. FOB, Encyklopedia CSR, http://odpowiedzialnybiznes.pl/hasla-encyklopedii/spoleczna-odpowiedzialnosc- biznesu/ (01.04.2015).
  • 3. Galileusz, Aktualności, www.galileusz.com.pl, (11.04.2015).
  • 4. Labocha E., Społeczna odpowiedzialność biznesu - moda czy konieczność, www.sob.edu.pl/wpcontent/downloads/sob_moda_czy_koniecznosc.pdf, (25.03.2015).
  • 5. Nogalski B., Szpitter A., Marka jako narzędzie budowy wizerunku przedsiębiorstwa [w:] Public Relations w przedsiębiorstwie, pod red. T. Soliński i D. Tworzydło, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2006.
  • 6. Lewicka-Strzelecka A., Społeczna odpowiedzialność wielkich korporacji w świetle badań projektu RESPONSE, Master of Business Administration, nr 3, 2008.
  • 7. Priedulena E., Podręcznik nauki uzupełniającej dla ekspertów od społecznej odpowiedzialności biznesu dla małych i średnich przedsiębiorstw, http://www.csrsmes.eu/wpcontent/uploads/ 2013/04/PODEECZNIK NAUKI.pdf, (12.04.2015).
  • 8. Stefańska M., CSR a wartość przedsiębiorstwa, [w:] Społeczna odpowiedzialność organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa? pod red. Z. Pisz i M. Rojek-Nowosielskia, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
  • 9. Urip S., CSR Strategies - for a competitive edge in emerging markets, WILEY, Singapore 2010, s. 12.
  • 10. Wierzbicka-Mazur E., CSR w dydaktyce, czyli jak uczyć studentów społecznej odpowiedzialności, Stowarzyszenie Kreatywni dla Szczecina, Szczecin 2012.
  • 11. Zboroń H., Dyskurs o społecznej odpowiedzialności ekonomistów (z kryzysem w tle), [w:] Społeczna odpowiedzialność organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa?, pod red. Z. Pisz i M. Rojek-Nowosielska, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171396905

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.