PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 29 Zeszyt Naukowy Katedry Turystyki | 58--79
Tytuł artykułu

Możliwości rozwoju turystyki konferencyjnej w gminach górskich południowej Polski

Warianty tytułu
The Conference Tourism Development Possibilities in Mountain Regions in South of Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wyjazdy na różnego rodzaju formy spotkań stanowią znaczącą część turystyki na świecie. Realizowane są one przede wszystkim do dużych miast. Czy małe miejscowości i gminy, w atrakcyjnych krajobrazowo terenach, mogą skorzystać z dynamicznego rozwoju rynku turystyki biznesowej? Wydaje się, że tak, szczególnie, jeśli dotyczy to rynku spotkań. Autor dokonuje analizy potencjału usługowego polskich gmin górskich i na podstawie badań własnych stara się pokazać wpływ turystyki konferencyjnej na aktywizację gospodarczą obszaru, na którym realizowane są spotkania, jak również na możliwy dzięki temu intensywniejszy rozwój innych form ruchu turystycznego w regionie. (abstrakt oryginalny)
EN
Departures for meetings and conventions are a very important (considerable) part of the world tourism. The greatest towns are the most frequently destinations for conference organizers. Is it possible, to small towns and mountain recreation areas taking any advantages from dynamic increased business tourism? It's seams, that we have to say "yes" especially if we think about meetings market. In this paper, author analyzes tourism service potential of polish mountains regions. Results of marketing research on local authorities in these regions show a significant influence of conference tourism on economic activity and leisure tourism in destination areas. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Analiza przewag konkurencyjnych polskich regionów na europejskim rynku turystycznym, Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego w Warszawie, Warszawa 2003.
  • Baza noclegowa w Polsce i jej wykorzystanie w 2003 r., Instytut Turystyki w Warszawie, Warszawa 2004.
  • Cieślikowski K., Żabińska T.: Turystyka kongresowa - aspekty globalne i regionalne, materiały kongresowe pod red. nauk. K. Mazurek-Łopacińskiej: Marketing - przełom wieków. Paradygmaty, zastosowania, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  • Davidson R., Cope B.: Turystyka biznesowa. Konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna, POT, Warszawa 2003.
  • Dziedzic E.: Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego. Monografie i opracowania, nr 442, SGH, Warszawa 1998.
  • Hołderna-Mielcarek B.: Turystyka kongresowa - ważny segment gospodarki turystycznej, "Rynek Turystyczny" 1997, nr 4.
  • ICCA DATA, The Association Market - Report 2003.
  • ICCA DATA, The Corporate Market - Report 2003.
  • Metodologia badań i badania pilotażowe turystyki biznesowej, Instytut Turystyki w Warszawie, Warszawa 2003.
  • TNS OBOP: Białe szaleństwo po polsku, www.tns-global.pl/centrum/zal/news/TNSOBOP_narty.doc.
  • Turystyka biznesowa w Polsce w 2003 r., Instytut Turystyki w Warszawie, Warszawa 2004.
  • Wootton G, Stevens T.: Business tourism: a study of the market for hotel-based meetings and its contribution to Wales's tourism, "Tourism Management" 1995, Vol. 16.
  • "World Tourism Barometer" 2005, Vol. 3, No. 2, http://www.world-tourism.org/facts/wtb.html.
  • Wydatki cudzoziemców w Polsce w 2004 r., Instytut Turystyki w Warszawie, Warszawa 2005.
  • Zintegrowany program rozwoju uzdrowisk ze szczególnym uwzględnieniem usług turystycznych, Departament Turystyki Ministerstwa Gospodarki i Pracy, Warszawa 2005.
  • Żabińska T.: Marketing w rozwoju turystyki w regionach przygranicznych. Podejście relacyjne, [w:] Turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji europejskiej, A. Rapacz (red.), prace naukowe AE we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  • Żemła M., Chudy-Hyski D., Cieślikowski K.: Ośrodki narciarskie w Polsce. Raport końcowy z badań marketingowych, GWSH Katowice, 2004.
  • Żemła M.: Podstawy formułowania strategii kształtowania produktu turystycznego regionu, Wyd. GWSH, Katowice 2003.
  • Żemła M.: Wizerunek miejscowości narciarskich Beskidu Śląskiego, "Studia Turystyczne" 2005, luty.
  • www.iccaworld.com.
  • www.intur.com.pl.
  • www.tourismvancouver.com/docs/help/research.
  • www.world-tourism.org.
  • www.world-tourism.org/facts/wtb.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171396919

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.