Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Using CRM to Building Relations with Customers in the Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
W dzisiejszych czasach nawiązanie i utrzymanie relacji klientem jest niezwykle ważne. Klient zwykle życzy sobie szybkiej i bezproblemowej obsługi, a następnie - w razie potrzeby - szybkiego serwisu. Tworzenie długofalowych relacji z klientami stało się nadrzędnym celem w przedsiębiorstwie. Pojedynczy klient stał się wartością, o którą firmy zaczęły się starać, tak aby był on zadowolony z obsługi i z czasem ponownie wrócił. Metodą poprawienia relacji z klientami jest CRM (Customer Relationship Management). Zarówno podejście koncepcyjne, jak i system informatyczny budują przewagę konkurencyjną. CRM koncepcyjny koncentruje się na budowaniu relacji z klientem i dostawcą, co w konsekwencji przynosi korzyści dla obu stron. Natomiast CRM systemowy ułatwia gromadzenie informacji, przetwarzanie danych, prognozowanie oraz raportowanie. Zarówno CRM systemowy, jak i koncepcyjny mają za zadanie poprawić relacje z klientem tak, aby otrzymywał on ofertę, produkt czy usługę możliwie szybko i aby obie strony były zadowolone ze współpracy. (abstrakt oryginalny)
Nowadays building and keeping business relations with customers are very important. Customers want quick, trouble-free service and, when it is necessary, the need quick react for problems. Building long-term business relations with customers became main goal in companies. Customer became a value for which companies looking. Companies want to find loyal clients and keep strong relations with them. CRM (Customer Relationship Management) system is great tool to improve this relation. Both conceptual approach and IT system, builds business advantage over others. CRM conceptual focuses on building relations with customer and supplier. This connection generates profits to both sites. CRM system makes easier collection of information, data processing, forecasting and reporting. Both CRM conceptual and CRM System have the task to improve relations with customers and in this way give them offer, product or service as soon as possible. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
101--111
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Częstochowska
Bibliografia
- 1. Cheverton P., Zarządzanie kluczowymi klientami. Jak uzyskać status głównego dostawcy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
- 2. Czeranowski D., Psychologia biznesu, materiały firmy ADC, dostęp: www.czeranowscy.pl
- 3. Dyche J., CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002.
- 4. Grabarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
- 5. Grzesiuk A., Sprzedawca - klucz do sukcesu, "Marketing w Praktyce" 1998, nr 5.
- 6. Grzesiuk A., Sprzedawca profesjonalny, "Marketing w Praktyce" 1998, nr 6.
- 7. Mazur A., Mazur D., Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie, Madar, Zabrze 2004.
- 8. Mazurek-Łopacińska K., Najbliżej klienta, "Marketing w Praktyce" 1998, nr 3.
- 9. Pałgan R., CRM. Relacje z klientem - kształtowanie i zarządzanie, z przykładami, Gdańska Wyższa Szkoła Administracji, Gdańsk 2011.
- 10. Seuring S., Goldbach M., Cost Management in Supply Chains, Physica-Verlag, Heidelberg 2002.
- 11. Stachowicz-Stanusch A., Stanusch M., CRM. Przewodnik dla wdrażających, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2007.
- 12. Storbacka K., Lehtinen J.R., Sztuka budowania trwałych relacji z klientami, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001. Urbaniak M., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171397007