PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | Studium efektywności przedsiębiorstwa w sieci : perspektywa renty sieciowej | 165--180
Tytuł artykułu

Wybrane metody pomiaru rentowności klienta i rentowności portfela klientów

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwo budując relacje z klientami, nie może robić tego bezrefleksyjnie i spontanicznie. Aby proces tworzenia relacji przedsiębiorstwo-klient miał racjonalne przesłania, należy rozstrzygnąć następujące kwestie: czy wszyscy klienci są jednakowo ważni dla przedsiębiorstwa? Czy przedsiębiorstwo stać na zaspokojenie potrzeb i oczekiwań wszystkich swoich klientów w takim samym stopniu? Jak wybrać tych klientów, w których warto, a nawet trzeba zainwestować? Aby odpowiedzieć na te pytania, konieczne jest podjęcie wysiłku zbadania opłacalności (wartości) każdego nabywcy. W tym celu pomocne może okazać się wyliczenie życiowej wartości klienta (CLV). (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Metody wyceny spółki. Red. M. Panfil, A. Szablewski. Poltekst, Warszawa 2006.
  • Bauer H.H., Hammerschmidt M., Braehler M.: The Customer Lifetime Value Concept and Its Contribution to Corporate Valuation. "Yearbook of Marketing and Consumer Research", 2003, Vol. 1.
  • Thomas J., Blattberg R.C., Getz G.: Klient jako kapitał. Budowa cennego majątku relacji z klientem i zarządzanie nim. MT Biznes, Warszawa 2004.
  • Doyle P.: Marketing wartości. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Cichosz M.: Życiowa wartość klienta i jej znaczenie dla firmy. "Marketing i Rynek" 2005, nr 12.
  • Cichosz M.: Życiowa wartość klienta i jej znaczenie dla firmy, http://wiadomosci.nf.pl/ News/5 3 5/Zyciowa-wartosc-klienta-i-j ej -znaczenie-dla-firmy/.
  • Hughes A.M.: Strategic Database Marketing. 3rd Ed., McGraw-Hill, New York 2006.
  • Gupta S., Lehmann D.: Managing Customers as Investments: The Strategic Value of Customers in the Long Run. Wharton School Publishing, 2005.
  • Bodenszac M.: Analiza LTV. "Gazeta IT" 2002, nr 6.
  • Clark P.: The 16 Business Benefits of Customer Lifetime Value. "The Wise Marketer" 2010, No. 2.
  • Wskaźniki marketingowe. Red. R. Kozielski. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
  • Doligalski T.: Internet w zarządzaniu wartością klienta. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.
  • Storbacka K.: Segmentation Based on Customer Profitability - Retrospective Analysis of Retail Bank Customer Bases. "Journal of Marketing Management" 1997, No. 5.
  • Gupta S., Lehmann D.R.: Customers as Assets. "Journal of Interactive Marketing" 2003.
  • Blattberg R., Getz G., Thomas J.: Klient jako kapital. MT Biznes, Konstancin-Jeziorna 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171397059

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.