PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 4 (55) | 27--36
Tytuł artykułu

Public relations i marketing medialny: zarządzanie komunikacją i wizerunkiem w nauce o mediach

Autorzy
Warianty tytułu
Public Relations and Media Marketing: Managing Image and Communication in Media Studies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia argumenty za uwzględnieniem prowadzonych w Polsce studiów nad działalnością public relations w bloku nauk o mediach. Autor wychodzi z założenia, że public relations należy traktować jako nową dziedzinę wiedzy i praktyki komunikowania się wszystkich organizacji/instytucji z otoczeniem. Analizuje ewolucję pojęć znaczeniowych definiujących public relations w całym XX wieku i skupia uwagę na aktualnie identyfikowalnej fazie rozwoju PR, gdzie za podstawową metodę działań uznaje się komunikację dwustronną, w której organizacja/instytucja coraz uważniej chce się wsłuchiwać w oczekiwania różnych grup swojej publiczności. Zasady regulacji tak obszernego rynku medialnego, współpracy specjalistów PR i ludzi mediów, etyka ich postępowania, prawne i techniczne aspekty istnienia podmiotów medialnych, skuteczność i społeczne konsekwencje działania specjalistów PR, jak i odbioru treści wszystkich mediów, to aktualne zadania badawcze, które powinny znaleźć się także w kręgu zainteresowań nauk o mediach. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents arguments for including research conducted in Poland on public relations within the field of media studies. The author assumes public relations should be treated as a new discipline of knowledge and communication practices with the environment of every organization/institution. He analyses the evolution of terms defining public relations in the entire 20th century and focuses on the currently identifiable stage of PR development, in which the two-way method is the basic form of communication, by means of which the organization/institution wants to listen to the expectations of its audience groups with even greater detail. Rules regulating such a broad media market, cooperation between PR specialists and media people, the ethics of their actions, legal and technical aspects of existing media entities, the efficiency and social consequences of PR specialist's actions, as well as the reception of all media content are current research tasks, which should be within the field of interest of media studies. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
27--36
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Kuraszko I.: Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Warszawa 2010.
  • Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Warszawa 1998.
  • Szymańska A., Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Wrocław 2004.
  • Budzyński W., Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 2001.
  • Balle F., Formy komunikowania społecznego: próba typologii, "Przekazy i Opinie" 1979, nr 1.
  • Goban-Klas T., Teoria komunikowania jako fundament public relations, "Marketing i Rynek" 1997, nr 4.
  • Wojcik K.: Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2009.
  • Leksykon public relations, red. J. Olędzki, D. Tworzydło, Rzeszów 2010.
  • Golka M., Bariery i zakłócenia w komunikowaniu - przegląd zagadnień, [w:] M. Golka (red.), Bariery w komunikowaniu, pod red. M. Golki, Poznań 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171397465

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.