PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 26 Zeszyt Naukowy Katedry Turystyki | 43--55
Tytuł artykułu

Wypoczynek w gospodarstwach wiejskich w świetle badań ankietowych turystów

Warianty tytułu
Holidays in the Farms in the Light of Questionaire Survey of the Tourists
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Turystyka wiejska stanowi obecnie liczący się segment krajowego rynku turystycznego. Pomimo występujących w ostatnich latach ograniczeń po stronie popytu na usługi turystyczne, spowodowanych trudną sytuacją materialną wielu polskich rodzin oraz rosnącej konkurencji, stale zwiększa się liczba gospodarstw wiejskich oferujących coraz bardziej zróżnicowane formy aktywnego wypoczynku na terenach wiejskich. Czynnikiem wspomagającym dalszy ilościowy, a przede wszystkim jakościowy rozwój turystyki wiejskiej w Polsce jest prowadzenie systematycznych badań rynku, w tym także zachowań rzeczywistych i potencjalnych konsumentów. Rozpoznanie istotnych cech najważniejszych grup klientów obiektów turystyki wiejskiej, ich potrzeb, pragnień i preferencji jest warunkiem niezbędnym do tworzenia specyficznych produktów spełniających oczekiwania turystów wybierających wieś jako miejsce swego wypoczynku i jednocześnie kreowania nowych potrzeb w zakresie wypoczynku i rekreacji na terenach wiejskich. Celem niniejszej publikacji jest prezentacja podstawowych cech turystów oraz charakterystyka ich pobytów wypoczynkowych w gospodarstwach wiejskich. Materiał źródłowy stanowią wyniki badań ankietowych prowadzonych przez autora w okresie od lipca do września 2003 roku. Zostały one zlokalizowane w siedmiu województwach cechujących się relatywnie dużą ilością obiektów turystyki wiejskiej a równocześnie wyraźnym zróżnicowaniem bazy turystycznej i ofert wypoczynku, rozmiarów ruchu turystycznego, doświadczeniem mieszkańców wsi w zakresie świadczenia usług turystycznych oraz odrębnościami w zakresie walorów turystycznych. Przyjęcie takiej procedury badań zwiększa, jak się wydaje, walory diagnostyczne wyników badań. (fragment tekstu)
EN
The paper presents the results of poll research on the holidays in the farms in seven provinces of Poland. The regions, which were selected for the research, are remarkable for a relative high number of countryside tourist objects. However, they differ considerably concerning the tourist base and the holiday offers, the dimension of the tourist traffic, the experience of the countryside inhabitants in providing tourist services and with regard to their tourist values. The research enabled the author to define a socio-demographic profile of the tourists, their consumer behaviour and their estimation of the conditions of stay at the farms. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Konsument i społeczeństwo w otoczeniu wielokulturowym. Wyniki badań, pod red. Kramera J. i Janeczka U., Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2002.
  • Niestrój R., Strzembicki L., Szumilak J.: Potrzeby i preferencje klientów oraz program wprowadzania na rynek hotelu "Stok" w Wiśle, Instytut Marketingu, Kraków 1992.
  • Strzembicki L.: Charakterystyka nabywców usług turystycznych świadczonych przez gospodarstwa wiejskie, Instytut Turystyki, Warszawa 1997.
  • Strzembicki L.: Zachowania nabywców na krajowym rynku turystyki wiejskiej w świetle badań ankietowych, Instytut Turystyki w Warszawie, Centrum Edukacji Kadr Turystycznych w Krakowie, Warszawa, Kraków 2001.
  • Strzembicki L.: Zachowania konsumentów na rynku turystyki wiejskiej w Polsce, Wyd. GWSH, Katowice 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171397585

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.