Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W niniejszym artykule przedstawiono znaczenie reputacji jako czynnika decydującego o powodzeniu firmy. Równocześnie opisane zostały pojęcia: wizerunek i tożsamość, które są ściśle powiązane z reputacją. W warunkach polskich pojęcia te nie mają jeszcze dobrze ugruntowanej pozycji i są czasami źle interpretowane. Dlatego w artykule przedstawione zostały podstawowe definicje tych pojęć, różnice między nimi, ich wzajemne powiązania i współzależności. Przedstawione zostały również determinanty wizerunku, tożsamości i reputacji. (abstrakt oryginalny)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
84--101
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- P. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
- K. Wojcik: Public relations od A do Z. Tom I. Placet, Warszawa 2001.
- A. Sznajder: Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmą. Businessman Book, Warszawa 1993.
- Z. Zemler: Public relations, kreowanie reputacji firmy. Poltext, Warszawa 1992.
- E.M. Cenker: Public relations. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2000.
- J. Altkorn: Wizualizacja firmy. Instytut Marketingu, Kraków 2000.
- T. Sztucki: Encyklopedia marketingu. Definicje, zasady, metody. Placet, Warszawa 1998.
- J. Filipek: Tożsamość wizualna firm. "Marketing i Rynek" 9/1995.
- P.T. Górski, M. Wołowik: Identyfikacja po polsku. "Businessman Magazine" 11/95.
- K. Śliwińska: Marketingowe instrumenty komunikowania się firmy z rynkiem. Wybrane problemy. ŚWSZ w Katowicach, Katowice 1999.
- S. Długosz, H. Grudzewski: Sposób wyceny biężącej wartości goodwill spółki z o.o. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw", 9/92.
- J. Krawulski: Public relations - wybrane zagadnienia. A.E. Poznań, Poznań 2000.
- J.A.F. Stoner, Ch. Wankel: Kierowanie. PWE, Warszawa 1994.
- K. Huber: Image, czyli jak być gwiazdą na rynku. Businessman Book, Warszawa 1994.
- J. Tkaczyk, J. Rachwalska: Wszystko jest obrazem. Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, "Marketing i Rynek", 5/1997.
- S. Black: Public relations. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
- M. Rydel: Podręczny leksykon promocji. Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów, Gdańsk 1998.
- T. Domański: Skuteczna reklama i promocja. Poltext, Warszawa 1993.
- M. Panfil: Wycena wartości rynkowej marki. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 3/1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398117