PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | R. 13, nr 3, cz. 2 | 85--100
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Responsibility in Creating the Image of the Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwa, aby utrzymać się na rynku, muszą dostosowywać się do ciągle zmieniającego się otoczenia, a także budować swój pozytywny wizerunek. Do budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa służy wiele instrumentów. Od pewnego czasu zwraca się uwagę na wzrastające znaczenie informacji dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu. Hipotezą niniejszej pracy jest, iż zastosowanie narzędzi CSR wpływa pozytywnie na wizerunek przedsiębiorstwa. Głównym celem artykułu jest podkreślenie roli społecznej odpowiedzialności w tworzeniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, a także prezentacja korzyści ze stosowania społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach w celu budowania wizerunku wśród interesariuszy. (abstrakt oryginalny)
EN
Social responsibility in creating the image of the company (Summary) Companies to stay on the market must adapt to constantly changing environment as well build a positive image of the company. To build a positive image of the company used many instruments have. For some time, it draws attention to the increasing importance of information on corporate social responsibility. The hypothesis of this study is that the use of CSR tools created a positive impact on the image of the company. The main goal of this work is to highlight the role of social responsibility in creating a positive image of the company, as well as the presentation of the benefits of corporate social responsibility in companies in order to build a positive image among stakeholders. (original abstract)
Rocznik
Strony
85--100
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • 1. Adamczyk J. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa.
  • 2. Altkorn J. (2004), Wizerunek firmy, WSB w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.
  • 3. Bartkowiak G. (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa.
  • 4. Budzyński W. (1999), Public relations - zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa.
  • 5. Cyfert Sz., Krzakiewicz K. (2009), Nauka o organizacji, TNOiK, Poznań.
  • 6. Gableta M. (2003), Człowiek i praca w zmieniającym się przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • 7. Gasiński T., Piskalski G. (2009), Zrównoważony Biznes. Podręcznik dla małych i średnich przedsiębiorstw, Ministerstwo Gospodarki.
  • 8. Griffin R. W. (2004), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 9. Kotler P., Lee N. (2005), Corporate Social Responsibility. Doing the most good for your company and your cause, Hoboken, John Wiley & Sons, New Jersey.
  • 10. Kreikebaum H. (1996), Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 11. Krzysztofek A. (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu - ujęcie teoretyczne, "Przegląd Prawno-Ekonomiczny", nr 3/20.
  • 12. Krzysztofek A. (2013a), Normy i standardy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, w: J. Sokołowski, M. Rękas (red.), Ekonomia, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 305.
  • 13. Krzysztofek A. (2013b), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w kontekście nadzoru korporacyjnego, w: Wiedza i gospodarka rozwój kompetencji naukowych i biznesowych dla wzrostu konkurencyjności regionalnej, W. Caban (red.), część 2, UJK, Kielce.
  • 14. Krzysztofek A. (2014) Społeczna odpowiedzialność jako mechanizm nadzoru korporacyjnego, w: Studia Prawno-Ekonomiczne, t. XCI/2, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź.
  • 15. Kuraszko I. (2010), Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Difin, Warszawa.
  • 16. Nöthiger M. (2002), Budowanie wartości dzięki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw - spojrzenie z perspektywy przedstawicieli biznesu, w: Odpowiedzialny biznes wyzwaniem dla europejskiej gospodarki, M. Greszt, B. Rok (red.), FOB, Warszawa.
  • 17. Pietrzkiewicz T. (1995), Etyka zarządzania działalnością gospodarczą, IOiZwP "Orgmasz", Warszawa.
  • 18. Rok B. (2001), Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • 19. Rok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • 20. Roszkowska P. (2011), Rewolucja w raportowaniu biznesowym. Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność, Difin, Warszawa.
  • 21. Rudnicka A. (2012), CSR-doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • 22. Rybak M. (2004), Etyka menadżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 23. Seliga R. Woźniak A., (2014), Wpływ koncepcji CSR na budowanie wizerunku w biznesowym modelu jednostek medycznych w Polsce, w: Komunikacja marketingowa we współczesnych działaniach pro wizerunkowych, M. Dębski, A. Jupowicz-Ginalska (red.), "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XV, z. 4, Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, Łódź.
  • 24. Waśkowski Z. (2009), Uwarunkowania rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności i przedsiębiorstwa w świetle badań, w: Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Waśkowski Z. (red.), DWSHM, Gniezno.
  • 25. Witek-Crabb A. (2006), Społeczna odpowiedzialność biznesu jako źródło przewagi konkurencyjnej, w: Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, Kaleta A., Moszkowicz K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398193

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.