PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 13 | 37--51
Tytuł artykułu

Istota i rola komunikacji w procesie zarządzania organizacją

Warianty tytułu
Role of Communication in the Organization Management Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono zasady i warunki odpowiedniej komunikacja w zarządzaniu organizacją. Kształtowanie właściwych zachowań organizacyjnych, w tym wyznaczanie zadań, informowanie o wykonaniu zadań pracowników, w ramach komórki organizacyjnej czy całej organizacji, ma istotne znaczenie w procesie zarządzania organizacją. Należy podkreślić, że rozmaite problemy w komunikowaniu się mogą prowadzić do konfliktów między pracownikami, między pracownikami a ich przełożonymi, a w rezultacie - uniemożliwić zrealizowanie wyznaczonych zadań. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the terms and conditions of the relevant communication in organization management. Shaping the appropriate organizational behavior, including assigning tasks, information on the execution of the tasks of workers in the framework of organizational cells or entire organization is essential in the management of the organization. It should be emphasized that the various problems in communication can lead to conflicts between employees, between employees and their superiors, and as a result - to prevent completion of assigned tasks. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--51
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
Bibliografia
  • Bove С.L., Thill J.V., Business Communication Today. Wyd. 3, Nowy Jork: McGraw-Hill, 1992.
  • Engel J.F., Warshaw M.R., Kinnear T.C., Promotion Strategy. Chicago: Irwin, 1998.
  • Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004.
  • Gros U., Organizacyjne aspekty zachowań ludzi w procesach pracy. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, 1994.
  • Mruk H. (red.), Komunikowanie się w biznesie. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, 2002.
  • Mintzberg H., The Nature of Managerial Work. Nowy Jork: Harper & Row, 1973.
  • Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka. Kraków: Wydawnictwo Antykwa, 2000.
  • Oleksyn Т., Sztuka kierowania. Warszawa: Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, 1997.
  • Penc J., Komunikacja i negocjowanie w organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Difin, 2010.
  • Pilarczyk В., Komunikacja jako element marketingu. [w:] H. Mruk (red.), Komunikowanie się w biznesie. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, 2002.
  • Porter L.W., Roberts K.H., Communication in Organizations. [w:] Dunnett M.D. (red.), Handbook of Industrial Psychology. Nowy Jork: Wiley, 1983.
  • Potocki A., Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie, Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 2001.
  • Rataj A., Komunikacja w organizacji [on-line] (Dostęp 11.06.2014) Dostępny w World Wide Web: http://www.racjonalista.pl.
  • Rosa G., Komunikacja i negocjacje w biznesie. Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, 2009.
  • Smeltzer L.L., Waltman J.L., Managerial Communication: A Strategic Approach. Nowy Jork: Wiley, 1984.
  • Sobkowiak В., Interpersonalne i grupowe komunikowanie się w organizacji. Poznań, Wrocław: Wydawnictwo Forum Naukowe: Passat - Paweł Pietrzyk, 2005.
  • Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji. Wrocław: Wydawnictwo Astrum, 1999.
  • Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R., Jr., Kierowanie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398481

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.