Czasopismo
2013
|
Nauki o zarządzaniu dla przedsiębiorstw i biznesu
|
271--281
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Istnieje konieczność analizy strategii łańcuchów dostaw i sieci dostaw oraz odniesienia ich do strategii uczestniczących w nich poszczególnych partnerów. Ten drugi aspekt dotyczy analizy związków pomiędzy tymi partnerami. Związki te stanowią kombinację konkurencji, kooperacji i kontroli w relacjach z partnerami. Strategie poszczególnych partnerów muszą uwzględniać rozkład siły przetargowej w ramach tych relacji. Opracowanie spójnej koncepcji planowania strategicznego w sieci dostaw umożliwi wniknięcie w istotę tych jakże skomplikowanych relacji. Pozwoli również na opracowanie spójnego układu strategii sieci dostaw. W układzie tym powinna być uwzględniona strategia rozwojowa, strategia relacyjna oraz strategie konkurencji. Kolejnym zagadnieniem, równie złożonym jak planowanie strategii, jest jej wdrożenie i realizacji w całej sieci dostaw, jak i u poszczególnych jej uczestników. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
271--281
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- Blaik P.: Logistyka. PWE, Warszawa 1996.
- Bolsdorf P., Rosenbaum R.: Supply Chain Excellence. American Management Associacion, New York 2003.
- Ciesielski M.: Strategie sieci i łańcuchów dostaw. W: Strategie i logistyka organizacji sieciowych. Red. M Gorynia. Prace Naukowe. Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2005, nr 1078.
- Fey P.: Logistik-Management und integrierte Unternehmensplanung. Verlag B. Kirsch, München 1989.
- Garrette B., Dussauge P.: Strategie aliansów rynku. Wydawnictwo Poltext, Warszawa 1996.
- Gorynia M.: Podstawy strategii przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym. W: Strategie przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym. Red. M. Gorynia. AE, Poznań 2000.
- Hübner H.: Informationsmanagement. R. Oldenbourg Verlag, Wien, München 1984.
- Hung L.C.: Strategic Alliances between Canada and the Newly Industrialized Countries of Pacific Asia. "Management International Review" 1992, Vol. 32, No. 4.
- Krupski R.: Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody. Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2003.
- Lisiński M.: Metody planowania strategicznego. PWE, Warszawa 2004.
- Murray E.A., Mahon J.E.: Strategic Alliances: Gateway to the New Europe? "Long Range Planning" 1993, No. 8.
- Obłój K.: Strategia organizacji. PWE, Warszawa 1998.
- Poirier Ch.C.: Advanced Supply Chain Management. Berrette-Kochler Publishers, San Francisco 1999.
- Romanowska M.: Alianse strategiczne przedsiębiorstw. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997.
- Simchi-Levi D., Kamiński P., Simchi-Levi E.: Designing and Managing the Supply Chain. Concepts, Strategies, and Case Studies. McGraw-Hill/Irwin, Boston 2000.
- Stabryła A.: Analiza systemowa procesu zarządzania. Ossolineum, Wrocław 1984.
- Stoner J.A.F., Wankel Ch.: Kierowanie. PWE, Warszawa 1996.
- Strategor: Zarządzanie firmą. Strategie. Struktury. Decyzje. Tożsamość. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
- Sulewicz A.: Partnerstwo strategiczne. Modelowanie współpracy przedsiębiorstw. SGH, Warszawa 1997.
- Witkowski J.: Zarządzanie łańcuchem dostaw. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
- Zintegrowany łańcuch dostaw. Doświadczenia globalne i polskie. Red. K. Rutkowski, SGH, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398713