PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 13 | 239--249
Tytuł artykułu

Znaczenie wiedzy w budowaniu potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
The Importance of Knowledge in Building Innovative Enterprise Potential
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie na rolę wiedzy jako specyficznego czynnika, który powinien być brany pod uwagę, by przedsiębiorstwo mogło być uznane za innowacyjne. Nie będą jednak podnoszone kwestie pojęciowe innowacyjności, gdyż służy temu bogata literatura. Kierując się jednak koniecznością zajęcia określonej postawy pośród bogatej oferty definicyjnej, będziemy skłaniali się ku takiemu rozumieniu, które upatruje innowacyjności nie tylko w generowaniu pomysłów i przekształcaniu ich w nowy produkt, ale jako warunek zaistnienia innowacyjności uznaje konieczność komercjalizacji jej wytworów, zaś w przypadku produktów niekonsumpcyjnych ich szeroką akceptację przez środowiska docelowe. (abstrakt oryginalny)
EN
In this article we do not intend to raise the issue of conceptual innovation, therefore, to revise the definition of this phenomenon. It serves the rich literature. Guided however, the need to acquire a specific attitude among the wide range of definitional, we will be inclined towards this understanding that sees innovation not only in generating ideas and converting them into a new product, but as a condition for the occurrence of innovation recognizes the need to commercialize its products and, in the case of products: non (ie. library information systems) their wide acceptance by the target environment. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
239--249
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Bibliografia
  • Błaszczuk A., Brdulak J.J., Guzik M., Pawluczuk A., Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach. Warszawa: Wydawnictwo SGH, 2004.
  • De Benedetto, Defining Markets and Users for New Technologies. [w:] Sonder W., Herman D. (red.) Managing New Technology Development. Nowy Jork: McGraw-Hill, 1994.
  • Ford D., Saren M., Technology Strategy for Business. Londyn: International Thomas Business Press, 1999.
  • Freeman C., The economics of industrial innovation. Londyn: Penquin, 1975.
  • Grohman A.L., Personal Initiative Sparks Innovation. "Research Technology Management", 1998, nr 3.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Warszawa: Difin, 2004.
  • Hamel S., Valikangas Т., The Quest for Resilance. HBR, September, 2003.
  • Hamel S., Getz J., Funding Growth in an Age of Prosperity. HBR, July-August, 2004.
  • Hammer M., Reinzynieria i jej następstwa. Warszawa: PWN, 1999.
  • Jasiński A.H., Innowacyjność w gospodarce. Wydawnictwo UW, Warszawa, 2014.
  • Prahalad C., Hamel S., Competing for the Future. Boston: Mass. Harvard University Press, 1998.
  • Probst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji. Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2004.
  • Rudolf Т., Wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej, "Komputer World", maj 2002.
  • Stalk G., Evans Р., Hulman L., Competing on Capabilities: The New Role of Corporate Strategy, "Harvard Business Review", March - April, 1996.
  • Teece D., Pisano G., Dynamic capabilities and strategic management. University of Berkeley, 1999.
  • Tidd J., Bessant J., Zarządzanie innowacjami. Warszawa: Wolters Kluwer Polska, 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398737

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.