PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 19 | 9--20
Tytuł artykułu

Rozwój produktów turystycznych jako sfera działań Destination Management Organization

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Development of Tourist Products as the Sphere of the Operations of Destination Management Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Destination management organizations (DMO) uważane są za najważniejsze podmioty odpowiedzialne za promocję i rozwój turystyki na danym obszarze. W związku z powyższym, podmiotom tym przypisuje się szereg zadań i odpowiedzialności, jak również odpowiednie instrumenty umożliwiające realizację konkretnych celów. Oprócz tradycyjnych zadań przypisywanych DMO (tj. promocja), coraz większą uwagę zwraca się na inne działania o charakterze marketingowym, w tym również w zakresie tworzenia i komercjalizacji produktów turystycznych. W niniejszym artykule przedstawiono analizę działań DMO w zakresie rozwoju produktów turystycznych. Przedstawiono w nim zarówno teoretyczne rozważania odnoszące się do DMO i jego zakresu działań, jak również wyniki badań własnych autora dotyczące badanego zagadnienia.(abstrakt oryginalny)
EN
Destination management or ganizations (DMO) are considered to be the most important entities that are responsible for the promotion and development of tourism in a given area. In view of the above, these entities are assigned numerous tasks and responsibilities, and they are provid ed with a variety of instruments for the realization of specific goals. Apart from the traditional tasks that are assigned to the DMO (i.e. promotion), increasing attention is being paid to other marketing activities including those related to the creation and commercialization of tourist products. The present article covers an analysis of the DMO operations related to the development of tourist products. It contains both theoretical deliberations related to the DMO and its scope of responsibilities, as well as the results of the author's own research concerning the issue in question.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
9--20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Batarow D., Bode M., Jacobsen M., Case Presentation: Destination Management Organizations (DMO)- Cross National Sites, Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Münster, 2008.
  • Borzyszkowski J., Destination Management Organisations (DMO) -nowoczesne struktury organizacyjne w turystyce,(w:) Nowe wyzwania gospodarki turystycznej na poziomie lokalnym, regionalnym i międzynarodowym, pod red. M. Jalinika i A. Sierpińskiej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej, Białystok 2011.
  • Crouch G.I., Modelling Destination Competitiveness. A Survey And Analysis Of The Impact Of Competitiveness Attributes, CRC for Sustainable Tourism Pty Ltd 2007, Australia 2007.
  • Destination Management & Marketing. The Role of DMO, ECONSTAT, Strategies for Travel Industry, Bologna, Italia, 2010.
  • Freezer J., The Challenges of Destination Management, VisitEngland, 2010.
  • Gretzel U., Fesenmaier D.R., Formica S., O'Leary J.T., Searching for the Future: Challenges Faced by Destination Marketing Organizations, Journal of Trave l Research, vol. 45, 2006.
  • Kamann S., Destination Marketing Organizations in Europe. An In-Depth Analysis.Destination Marketing Association International (DMAI)-NHTV Breda University of Applied Sciences, Breda, 2008.
  • Kesić T., Pavlić I., Tourism Destina tion Image Formation -the Case of Dubrovnik, Croatia, Tržište, University of Zagreb, Faculty of Economics &Business, vol. XXIII, 2011.
  • Majewski J., Struktury organizacyjne dla brandingu produktów terytorialnych, "Rocznik Naukowy Wyższej Szkoły Turystyki i Rekreacji im. M. Orłowicza w Warszawie" tom 6/2007, Wyższa Szkoła Turystyki i Rekreacji im. M. Orłowicza w Warszawie, Warszawa 2007.
  • Morrison A.M., Hospitality and Travel Marketing, 3rd ed.; Delmar: Albany, NY, 1998.
  • Padurean L., Looking at Destination Governance Through Three Lenses, BEST EN, June 2010, Vienna, Austria, 2010.
  • Pike S., Destination Marketing Organisations, An Integrated Marketing Communication Approach , MPuls, Zagreb, 2004.
  • Pike S., Destination Marketing. An Integrated Marketing Communication Approach, ELSEVIER, 2008.
  • Presenza A., The performance of a tourist destination. Who manages the destination? Who plays the audit role? Campobasso, University of Molise, Italy, 2005.
  • Presenza A., Sheehan L., Brent Ritchie J.R., Towards a Model of the Roles and Activities of Destination Management Organizations, "Journal of Hospitality, Tourism and Leisure Science", 2005.
  • Survey of destination management organisations. Report April 2004, World Tourism Organisation, Madrid 2004.
  • Wagenseil U., Organisational Aspects of DMOs , Timisoara & Fagaras, 25th & 27th May 2010, Turism Durabil.ro, Unit for Sustainable Development of Tourism, 2010.
  • van Harssel J., Glossary - Destination Management Organization, (w:) Fundamentals of Destination Management and Marketing, R. Harrill (red.), Michigan, the United States of America: Educational Institute American Hotel & Lodging Association, 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398821

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.