PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | Nauki o zarządzaniu dla przedsiębiorstw i biznesu | 333--348
Tytuł artykułu

Audyt funkcji personalnej w aspekcie organizacji uczącej się

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Druga połowa XX oraz początek XIX wieku to okres, w którym organizacje coraz więcej uwagi poświęcały zasobom niematerialne, upatrując w nich swoistego klucza do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Obecnie trudno wyobrazić sobie organizację, która dynamicznie rozwijając się neguje jednocześnie potrzebę odpowiedniego zarządzania tymi zasobami. Podstawowym zasobem niematerialnym stała się wiedza, która w coraz większym stopniu wykorzystywana jest na wszystkich poziomach życia społeczno-gospodarczego. Z tego powodu organizacje zaczęły wdrażać metody i techniki zarządzania wiedzą, jak również dążyć do modelu organizacji uczącej się. Wprowadzanie zmian przybliżających organizację do wspominanego modelu jest zadaniem niezwykle trudnym. Menedżerowie mogą jednak uzyskać w tym zakresie znaczne wsparcie ze strony działów personalnych, a głównym narzędziem ułatwiającym identyfikowanie obszarów wymagających zmian jest audyt funkcji personalnej. W opracowaniu zostaną zaprezentowane podstawowe założenia organizacji uczącej się i audytu funkcji personalnej oraz wzajemne interakcje pomiędzy tymi dwiema koncepcjami wraz z możliwościami ich praktycznego wykorzystania. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Akhtar N., Khan R.: Exploring the Paradox of Organizational Learning and Learning Organization. "Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business" 2011, Vol. 2, No. 9.
  • Bukowska U.: Zarządzanie wiedzą w organizacji uczącej się. Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków 2007, nr 755.
  • Garvin A.: Building a Learning Organization. "Harvard Business Review" 1993. Vol. 71, No. 4.
  • Garvin D.A., Edmondson A.C., Gino F.: Is Yours a Learning Organization? "Harvard Business Review" 2008, Vol. 86, No. 3.
  • Lepak D., Snell S.: Examining the Human Resource Architecture: the Relationships Among Human Capital, Employment, and Human Resource Configurations. "Journal of Management" 2002, Vol. 28.
  • Marciniak J.: Audyt funkcji personalnej w przedsiębiorstwie. Oficyna Ekonomiczna. Kraków 2005.
  • McGill M.E., Slocum J.W., Lei D.: Management Practices in Learning Organizations. "Organizational Dynamics" 1992, Vol. 21, No. 1.
  • Mikuła B., Ziębicki B.: Wybrane aspekty tworzenia organizacji uczącej się. Zeszyty Naukowe. Akademia Ekonomiczna, Kraków 2004, nr 647.
  • Mikuła B.: Koncepcja organizacji uczącej się. Prace Naukowe. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Marketingu, Chrzanów 2000, nr 4.
  • Olalla F.M., Castillo A.M.: Human Resources Audit. "International Advances in Economic Research" 2002, Vol. 8, Issue 1.
  • Pocztowski A.: Teoretyczne i metodyczne aspekty audytu personalnego. Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków 2008, nr 773.
  • Sapeta T.: Audyt personalny jako narzędzie wspierające zarządzanie zasobami ludzkimi. Zeszyty Naukowe. Akademia Ekonomiczna, Kraków 2005, nr 679.
  • Senge P.: Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się. Oficyna Ekonomiczna Wolters Kluwer, Kraków 2006.
  • Wróblewska V.: Organizacja ucząca się-jej istota i założenia. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2005, nr 11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398823

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.