PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 16 | nr 3 | 13--22
Tytuł artykułu

Bezpieczeństwo, zagrożenia i ich relacje w odniesieniu do edukacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Security, Threats and Their Relationships with Respect to Education
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono nowe podejście do analizy zagrożeń i zarządzania szeroko rozumianym bezpieczeństwem. Zagrożenia zostały przeanalizowane w bardzo szerokim spektrum teoretyczno-metodologicznym. Nacisk położono szczególnie na potrzebę analizy systemowej zagrożeń z uwzględnieniem aspektów społecznych (socjologicznych), psychologicznych (psychologia tłumu), religijnych, politycznych i ekonomicznych. Zaproponowano metodę wspomagania zarządzania bezpieczeństwem wykorzystującą ujęcie gry dwuosobowej o sumie zero jako gry macierzowej, nieskończonej oraz w postaci reprezentacji w aspekcie logicznym i najogólniejszym - topologicznym. (abstrakt oryginalny)
EN
This article presents a new formulation of threat analysis and the management of widely understood security. The threats have been analyzed in a wide theoretical-methodological spectrum. Particularly, the emphasis was put on the need for the system analysis of threats, especially taking into account social (sociological), psychological (psychology of the crowd) and religious aspects. The method supporting security management was proposed which uses a two-person game approach as a zero-sum. (original abstract)
Rocznik
Tom
16
Numer
Strony
13--22
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • Aczel A.D., Statystyka w zarządzaniu, PWN, Warszawa 2010.
  • Ashby W.R., Wstęp do cybernetyki, PWN, Warszawa 1963.
  • Ajdukiewicz K., Die syntakticher Konnexitt, "Studia Philosophica" 1935, nr 1.
  • Analiza systemowa. Podstawy i metodologia, red. W. Findeisen, PWN, Warszawa 1985.
  • Bertalanffy L. von, General Systems Theory, Braziller, New York 1968.
  • Blikle A., Automaty i gramatyki, PWN, Warszawa 1971.
  • Bogdanov A.A., Vseobščaja organizacjonnaja nauka, SBp, Leningrad 1912.
  • Galanc T., Kołwzan W., Pieronek J., The role of normal logical form in decision - making and knowledge management, "Operations Research and Decisions" 2014, nr 2.
  • Kołwzan W., Pieronek J., Elementy teorii decyzji, WSOWL, Wrocław 2012.
  • Kołwzan B., Dziubek A.M., Kołwzan W., Ochrona wody przeznaczonej do spożycia przed zagrożeniami, Wydawnictwo WSOWL, Wrocław 2014.
  • Kuratowski K., Wstęp do teorii mnogości i topologii, PWN, Warszawa 1965.
  • Measuring the Information Society, International Telecommunication Union, Geneva 2012.
  • Piaget J., Studia z psychologii dziecka, PWN, Warszawa 1966.
  • Piaget J., Strukturalizm, Wiedza Powszechna, Warszawa 1972.
  • Piaget J., Psychologia i epistemologia, PWN, Warszawa 1977.
  • Piaget J., Równoważenie struktur poznawczych, PWN, Warszawa 1981.
  • Peters E.E., Teoria chaosu a rynki kapitałowe, Wig-Press, Warszawa 1997.
  • Pieronek J., E-nauczanie we współczesnym społeczeństwie, [w:] Edukacja w społeczeństwie "ryzyka": bezpieczeństwo jako wartość, red. M. Gwoździcka-Piotrowska, A. Zduniak, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, Poznań 2006.
  • Pieronek J., Wpływ technologii teleinformatycznych na rozwój nauczania na odległość, [w:] Dydaktyka informatyki i informatyka w dydaktyce, red. A. Szewczyk, Printshop, Szczecin 2006.
  • Sienkiewicz P., Goban-Klas T., Społeczeństwo informacyjne. Szanse, zagrożenia, wyzwania, Wyd. Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków 1999.
  • Webster F., Theories of the information society, Routridge, London 1995.
  • Wiener N., Cybernetics and Society, Houghton Mifflin, New York 1950.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171399049

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.