PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | z. 60, nr 1200 | 61--79
Tytuł artykułu

Motywowanie pozapłacowe jako czynnik budowania zaangażowania pracowników z pokolenia Y

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Non-Pay Incentives as a Factor of Creating Engagement of Employees from Y Generation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Osiąganie przewagi konkurencyjnej przez organizację zależy przede wszystkim od zaangażowania jej pracowników. W procesie budowania zaangażowania nie ma możliwości posługiwania się schematami wielokrotnego użytku. W obliczu szybko zmieniających się warunków oraz konkurencji o najlepszych pracowników firma musi znajdować ciągle nowe sposoby pobudzania motywacji oraz kreowania długookresowego zaangażowania afektywnego pracowników. Szczególną rolę w procesie budowania zaangażowania przypisuje się systemom motywacyjnym "szytym na miarę", uwzględniającym rzeczywiste potrzeby i oczekiwania pracowników, które zmieniają się w różnych fazach życia. W ramach niniejszego opracowania skoncentrowano się na wybranej grupie pracowników - reprezentantach Pokolenia Y. Celem referatu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: jakie znaczenie mają instrumenty motywowania pozapłacowego w procesie budowania zaangażowania młodych pracowników.(abstrakt oryginalny)
EN
The achievement of the company's competitive gain depends first of all on the engagement of its employees. In the process of building the engagement it is impossible to use the multi-usage schemes. Taking into account quickly changing conditions and the competition for the best employees the company must be constantly finding new ways to stimulate the creation of long-term motivation and affective commitment of employees. A special role in the process of building the engagement is attributed to "tailor-made" incentive systems, taking into account the real needs and expectations of employees that change with human ontogenetic development. The purpose of the paper is to answer the question: how important are the instruments of non-pay incentives in the process of building the involvement of young workers.(original abstract)
Rocznik
Strony
61--79
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
  • Politechnika Łódzka
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • [1] Becker H.S.: Notes on the Concept of Commitment, American Journal of Sociology, nr 66/1, 1960.
  • [2] Borkowska S.: System motywacyjny w przedsiębiorstwie, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1985, s. 11.
  • [3] Cooper C., Cox C., Makin P.: Organizacje a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, ss. 78-81.
  • [4] Fazlagić J.A.: Charakterystyka pokolenia Y, [w:] e-mentor nr 3 (25)/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/mobi/artykul/index/numer/25/id/549
  • [5] Gadomska-Lila K.: Pokolenie Y wyzwaniem dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Zarządzanie zasobami ludzkimi, nr 1, 2015.
  • [6] Griffin R.W.: Podstawy Zarządzania Organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 458.
  • [7] Haber L.H.: Management. Zarys zarządzania małą firmą, WPSB, Kraków 1995, s. 144.
  • [8] Juchnowicz M.: Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcje, Kontrowersje, Aplikacje, wyd. PWE Warszawa 2010, ss. 37-28.
  • [9] Oleksyn T.: Praca i płaca w zarządzaniu, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1997, s. 142.
  • [10] Penc J.: Encyklopedia Zarządzania. Podstawowe kategorie i terminy, Wydawnictwo Wyższa Szkoła Studiów Międzynarodowych w Łodzi, Łódź 2008, s. 501.
  • [11] Robins D., Perryman S., Haydays S.: The Drivers of Employee Engagement, Report 408, Institute for Employment Studies, 2004.
  • [12] Rubin J.: Jak motywować polską generację Y, 23 sierpnia 2010, http://www.inwestycjawkadry.info.pl/download/jak_motywowac_polska_generacje _y.pdf (dostęp 09.05.2015).
  • [13] Spik A.K., Kincewicz K.: Nowe kierunki w zarządzaniu ludźmi- zaangażowanie organizacyjne, [w:] B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012, s. 420.
  • [14] Stankiewicz-Mróz A.: Zmiany w treści kontraktu psychologicznego implikowane oczekiwaniami pracowników z pokolenia Y, [w:] A. Stankiewicz-Mróz, J. Lendzion (red.), Wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi w sytuacji przemian na rynku pracy, Wyd. Media Press, Łódź 2008, ss. 363-364.
  • [15] Walczak W.: Cele i funkcje zarządzania w teoriach naukowych a praktyka - próba diagnozy źródeł występujących rozbieżności, E-mentor nr 2 (44)/2012; http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/44/id/917 (dostęp 09.05.2015).
  • [16] Woźniak J.: Współczesne systemy motywacyjne, Teoria i praktyka, Wydawnictwa profesjonalne PWN, Warszawa 2012, ss. 29-49.
  • [17] Zakrzewska-Bielawska A.: Istota procesu zarządzania, [w:] A. Zakrzewska- Bielawska (red.), Podstawy Zarządzania, wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2012, ss. 25-26; 381-382; 384.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171399095

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.