Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Low-Cost Strategies on the Printed Press Market
Języki publikacji
Abstrakty
W pracy przedstawiono rezultaty studiów i badań własnych dotyczących stosowania przez grupy medialne strategii niskokosztowych na rynku prasy drukowanej. Takie działania marketingowe nie stoją w sprzeczności z innym zjawiskiem obserwowanym na rynku medialnym - konwergencją sektorów informatycznego, telekomunikacyjnego i medialnego. Umiejętne połączenie zasad strategii niskokosztowych z kształtowaniem konwergentnych dóbr medialnych (multiproduktów) może zapewnić grupie medialnej korzystną pozycję rynkową i wysoką rentowność. (abstrakt oryginalny)
The article presents the results of own studies and research on the usage by media groups low-cost strategies on the printed press market. Such marketing activities do not conflict with another phenomenon observed on the media market - the convergence of computer industries, telecommunications and media. The powerful combination of the low-cost strategy principles to the evolution of the converged media assets (multi-products) can provide a favorable market position and high profitability of the media group. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Zarządzania Edukacja we Wrocławiu
Bibliografia
- Bębenek skarży Axla Springera, "Gazeta Wyborcza" 2006, 14 kwietnia.
- Burda wierzy w Polskę, "Press" 2013, nr 5.
- Chan Kim W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu, [w:] O strategii. 10 idei HBR, Ican Institute, Warszawa 2012.
- Encyklopedia wiedzy o prasie, pod red. J. Maślanki, Wrocław 1976.
- Fakty o Fakcie, "Press" 2003, nr 11.
- Garbarski L., Taranko T., Koszty działań marketingowych w przedsiębiorstwach w Polsce, [w:] Marketing. Problemy teorii i praktyki marketingu, red. K. Mazurek-Łopacińska, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2002.
- Informacja o podstawowych problemach radiofonii i telewizji w 2012 roku, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Warszawa, marzec 2013, http://www.krrit.gov.pl
- Koniorczyk G., Marketing produktów usługowych taniej gospodarki, [w:] Marketing produktów systemowych, PWE, Warszawa 2012.
- Koniorczyk G., Marketing tanich usług. Innowacja czy regres marketingu? [w:] Koncepcje marketingu a praktyki zarządzania, red. T. Żabińska, L. Żabiński, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2007.
- Wywiad z prof. R.A. D'Avceni, "Harvard Business Review Polska" 2010, nr 92.
- Zapłata D., Windoporska A., Wpływ klientów na strategie, "Harward Business Review Polska" 2007, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171399103