PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 5 Zeszyt Naukowy Katedry Zarządzania i Marketingu | 55--79
Tytuł artykułu

Produkt i jego wyposażenie jako czynniki kształtujące zachowanie konsumentów

Warianty tytułu
The Product and Its Accessories Forming Consumer Behaviour
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konsument jako integralny podmiot rynku, do którego kierowana jest oferta producentów ma ogromny wpływ na całokształt procesów zachodzących na tym rynku. Dlatego też jego zachowania, przejawiające się w procesie podejmowania powtarzalnych decyzji zakupu, a w szczególności wpływ na te zachowania są podstawą zainteresowania ze strony pozostałych uczestników rynku, głównie producentów i pośredników. Podstawowym elementem, który wpływa na zachowanie konsumenta jest oczywiście sam produkt i jego atrybuty, które wynikają z procesu jego konsumpcji i stopnia zaspokojenia zgłaszanych przez konsumenta potrzeb. Jednakże istnieje szereg atrybutów produktu, takich jak np.: rdzeń korzyści, wynikający z zaspokajania potrzeb, opakowanie, znak towarowy, wartość użytkowa czy też usługi przed i posprzedażowe, bez których podejmowanie decyzji przez konsumenta byłoby niemożliwe. Celem tej pracy było przedstawienie znaczenia tych różnorodnych elementów i ich bezpośredni lub pośredni wpływ na podejmowanie przez konsumenta decyzji o zakupie. (abstrakt oryginalny)
EN
The individual consumer is the main subject on the market. The producers' ofert which is proposed to the individual consumer has a great influence on all processes on the market. That is why the behaviour, that appears during the consument decision making, and especially the influence that it causes on this behaviour is the main interest of all subjects on the market - the producers and retailers. The main element which influences the consument behaviour is of course the product itself and its own attributes, shown on the market during the consumption process and the degree of fulfilling the need. There are many attributes of products like the core of benefits, concerned with the fulfilling of needs, the package, the printer's mark, the value of use or the before and afterselling services, without which the consument decision making is almost impossible. The main task of this article was showing the most important factors that influence directly or indirectly on the consumer decision making. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • S. Gajewski "Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing" Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1994.
  • Ph. Kotler "Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola" Gebethner i Ska, Wyd. III., Warszawa 1994.
  • L. Rudnicki "Zachowania konsumentów na rynku" Akademia Ekonomiczna Kraków, Kraków 1996.
  • L. Grabarski "Zrozumień nabywcę" PWE, Warszawa 1994.
  • M. Pietras "Wprowadzenie do psychologii ekonomicznej" Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1994.
  • A. Limański, K. Śliwińska "Marketingowe wyposażenie produktu" Skrypt AE Katowice, Katowice 1994.
  • Z. Kędzior "Zachowania gospodarstw domowych i przedsiębiorstw" CBiE, AE Katowice, Katowice 1997.
  • K. Huber "Image - czyli być gwiazdą na rynku" Businessman Book, 1990.
  • A. Walden-Kozłowska "Jak malować by skutecznie reklamować?" Marketing Serwis 2/96.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171399157

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.