PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 13 | 463--477
Tytuł artykułu

The Expedition Sponsorship as an Element of Tourism Management

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Authors presented analysis of impact of sponsorship in contemporary tourism management. Based on case study of expedition on the K2 mountain pick, authors described process of gaining sponsors, creation of sponsoring strategy, change management caused by failure and finally successes of the whole project. Of course, case study analysis has been predicted by theoretical studies of such concepts like tourism, sponsoring, sponsorship, and tourism management. In formulated conclusions authors underlined meaning of planning, managers skills and competition, ethical aspect of decision making under pressure of crisis and many other problems related to the subject of the paper. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
463--477
Opis fizyczny
Twórcy
  • Europejska Wyższa Szkoła Biznesu w Poznaniu
autor
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Bibliografia
  • Adam J. H., Longman Dictionary of Business English. Beirut: Longman York Press, Burnt Mill, 1989.
  • Bennett R., Sports sponsorship, spectator recall and false consensus. "European Journal of Marketing", vol. 33,1999, No. 3/4.
  • Chudoba Т., Theory of Tourism and Tourism Management. Warszawa: Wydawnictwo Fachowe CeDeWu, 2010.
  • Collard J., Sponsorship. [w:] A. Gregory (editor) Public Relations in Practice. London: Kogan Page Limited, 1996.
  • Datko M., Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu. Warszawa: Placet, 2012.
  • Datko M., Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania, 2003.
  • Day H., What's in a name? "Journal of Sponsorship", vol. 1, April 2008, No. 3.
  • Drabik M., Bez względu na pogodę. "Businessman Magazine", 1994, No. 2.
  • Griffin Т., International Marketing Communications. Oxford: Butterworth Heinemann, 1993.
  • Gwinner K., Image Transfer in Global Sponsorship. [w:] В.T. Cornwell, J.M. Amis (editors), Global Sport Sponsorship. New York: Berg, 2004.
  • Henseler J., Wilson В., de Vreede D., Can sponsorships be harmful for events? Investigating the transfer of associations from sponsors to events. "International Journal of Sports Marketing & Sponsorship", April 2009.
  • Już w kraju. Netia K2 - Polska Wyprawa Zimowa - Relacje [оn-line]. (Dostęp 23.07.2014). Dostępny w World Wide Web: http://netiak2.pl/relacja_030319.html.
  • Longman Dictionary of Contemporary English. Warszawa: PWN, 1989.
  • McLuhan M., Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2004.
  • Meenaghan Т., Shipley D., Media effect in commercial sponsorship. "European Journal of Marketing", vol. 33., 1999, No. 3/4.
  • Merriam-Webster's On-line Dictionary [оn-line]. (Dostęp 8.08.2010). Dostępny w World Wide Web: http://www.merriam-webster.com/cgi-bin/mwwod.pl.
  • Netia K2 - kampania promocyjna roku [оn-line]. (Dostęp 24.04.2014). Dostępny w World Wide Web: http://netia2.pl/o_wyprawie.html.
  • Oxford Dictionary [оn-line]. (Dostęp 23.04.2014). Dostępny w World Wide Web: http://oxforddictionaries.com.
  • Page S.J., Tourism management Managing for change. Oxford: Elsevier Butterworth -Heinemann, 2009.
  • Polakowska-Kujawa J., Kujawa M., Sponsoring. Aspekty prawne i gospodarcze. Warszawa: Poltext, 1994.
  • Polish winter expedition to K2, 2002/3. Himalayan's Weblog [оn-line]. (Dostęp 23.05.2014). Dostępny w World Wide Web: http://himalman.wordpress.com/ 2008/01/02/polish-winter-expedition-to-k2-20023-version-polish-and-english.
  • Rajwa A., Relacja pierwsza (21 XII 2002), Relacja druga (8 I 2003), Relacja piąta (4 II 2003), Relacja szósta (10 II 2003), Relacja siódma (21 II 2003, Relacja ósma (11 III 2003). e-góry.pl górska strona Internetu [оn-line]. (Dostęp 24.07.2013). Dostępny w World Wide Web: http://www.e-gory.pl/mdex.php/Relacje-z-wypraw/Himala-je-Karakorum/Netia-K2-Polska-Wyprawa-Zimowa.
  • Söderman S., Dolles H., Strategic fit in international sponsorship - the case of the Olympic Games in Beijing 2008. "International Journal of Sports Marketing & Sponsorship", January 2008.
  • Sznajder A., Marketing sportu. Warszawa: PWE, 2008.
  • Sznajder A., Sponsoring, czyli jak promować firmę wspierając innych. Warszawa: Business Press Ltd., 1996.
  • Sznajder A., Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmą. Warszawa: Business Press Ltd., 1993.
  • Webster's School Dictionary, Springfield Massachusetts Merriam-Webster Inc., 1986.
  • Zieliński M., Czas na podsumowanie. Netia K2 - Polska Wyprawa Zimowa - Relacje [on-line]. (Dostęp 24.05.2014). Dostępny w World Wide Web: http://netiak2.pl/relacje.html.
  • Zientek H., Netia nadaje z K2. Marketing рrzy kawie [оn-line]. (Dostęp 23.07.2014). Dostępny w World Wide Web: http://www.marketing-news.pl/article.php?art=21.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171399485

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.