PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 16 (2) Koncepcja logistyczna w zarządzaniu : zarządzanie operacyjne, logistyka | 95--105
Tytuł artykułu

Analiza konkurencji jako narzędzie wspierające operacyjne zarządzanie produktem i ceną

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Competitor Analysis as a Supporting Tool for Product and Price Operating Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analiza konkurencji w praktyce najczęściej wspomaga podejmowanie decyzji na poziomie strategicznym. Rezultaty porównań z konkurentami mogą jednak stanowić element wsparcia na innych szczeblach zarządzania, co zostało przedstawione na przykładzie zarządzania operacyjnego produktem oraz ceną. W artykule opisano możliwy zakres stosowania analizy konkurencji oraz przedstawiono podstawowe benchmarki mogące służyć dokonywaniu porównań między konkurentami. Celem artykułu jest również zdefiniowanie pojęcia kompleksowej analizy konkurencji.(abstrakt oryginalny)
EN
A competitive analysis in practice usually supports making decision at the strategic level. The results of comparisons with competitors may also constitute a part of support for other levels of management, what has been shown on the example of product and price operating management. The article focuses on the feasible scope for the use of competitor analysis and describes the basic benchmarks that can be used for evaluation of competitors. The aim of the article is also to define the comprehensive competition analysis.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • [1] Backa B., Toivonenb J., Vanharantac H., Visa A., Comparing numerical data and text information from annual reports using self-organizing maps [w:] International Journal of Accounting Information Systems 2, 2001.
  • [2] Bergena M., Peteraf M.A., Competitor Identification and Competitor Analysis: A Broad-Based Managerial Approach [w:] Managerial and Decision Economics, Vol. 23, Nr 4/5, 2002.
  • [3] Billur M., Akdeniz T., Gonzalez-Pardon R., Calantone J., An integrated marketing capability benchmarking approach to dealer performance through parametric and nonparametric analyses [w:] Industrial marketing management, Nr 39, 2010.
  • [4] Carbo S., Humphrey D., Maudos J., Molyneux P., Cross-country comparisons of competition and pricing power in European banking [w:] Journal of International Money and Finance Nr 28, 2009.
  • [5] Ehrenberg A., Uncles M., Goodhardt G., Understanding Brand performance measure using Dirichlet benchmarks [w:] Journal of Business Research Nr 57, 2004.
  • [6] Grzesiowski M. [w:] Zarządzanie strategiczne, pod red. R. Krupskiego, Wyd. 6. zmienione, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2007.
  • [7] Jakubowski J., Stańkowska M.J., Wpływ powiązań z partnerami biznesowymi na przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw budowlanych [w:] Zarządzanie operacyjne w teorii i praktyce organizacji biznesowych, publicznych i pozarządowych. Podejście procesowe, L. Kowalczyk, F. Mroczko, WWSZiP, Wałbrzych 2010.
  • [8] Kowalak R. (red.), Rachunek kosztów cyklu życia produktu w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2009.
  • [9] Mukherjee A., Price and quantity competition under free entry [w:] Research in Economics Nr 59, 2005.
  • [10] Niemczyk J., Pruszyński M., Benchmarking strategiczny w kontekście budowania strategii naśladownictwa [w:] Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, A. Kaleta, K. Moszkowicz (red.), Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2010.
  • [11] Paha J., Empirical methods in the analysis of collusion [w:] Empirica, Nr 38, 2011.
  • [12] Partovi F.Y., An analytic model to quantify strategic service Visio [w:] International Journal of Service Industry Management, Nr 5, 2001.
  • [13] Pruszyński M., Wnioski z przeprowadzonego badania pilotażowego dotyczącego stosowanych strategii naśladownictwa w pięciu średnich i dużych przedsiębiorstwach z branży budowlanej. Okres realizacji: marzec 2011.
  • [14] Rodie A.R., Martin C.L., Competing in the service sector [w:] International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research, Nr 1, 2011.
  • [15] Smith R., Shari N., Understanding and acquiring technology assets for global competition [w:] Technovation, Nr 27, 2007.
  • [16] Sudhir K., Competitive Pricing Behavior in the Auto Market: A Structural Analysis [w:] Marketing Science, Nr 1, 2001.
  • [17] Tkac P.A., A Trading Volume Benchmark: Theory and Evidence, Journal of Financial and Quantitative Analysis, Nr 1, 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171399567

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.