PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 1 | 20--24
Tytuł artykułu

Fenomen Al-Jazeery

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Arabskie media są w centrum rewolucji. Pojawienie się kanałów satelitarnych czy Internetu w świecie, w którym środki masowego przekazu od zawsze były w rękach władz, mocno zachwiało dotychczasowym medialnym status quo. Rządy straciły monopol na informacje, a obywatele stali się bardziej świadomi swych praw. Walka o prawo do wolności wypowiedzi wciąż trwa. By zrozumieć jej istotę, najpierw należy zapoznać się z zasadami gry pomiędzy mediami a władzą. Środki masowego przekazu nie są bowiem wbrew powszechnej opinii kształtowane przez konflikt Wschód - Zachód, ale przez regionalne rywalizacje. Dlatego też pisząc o arabskich mediach, nie można oderwać się od rzeczywistości, w której przyszło im funkcjonować. Al-Jazeera jest bez wątpienia najbardziej znaną arabską stacją telewizyjną na całym świecie. Udało się jej zdobyć zaufanie nie tylko widzów zachodnich, ale przede wszystkim uważają za wiarygodną znaczną część społeczeństwa arabskiego, co jest wartością nie do przecenienia. Media w świecie arabskim borykają się bowiem prócz kontroli rządów z jeszcze jednym problemem - z ograniczonym zaufaniem swoich odbiorców. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
20--24
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Danecki, J., 2001, Arabowie, PIW, Warszawa.
  • Hourani., A., 2002, Historia Arabów, Marabut, Gdańsk.
  • Miles, H., 2005, Al-Jazeera: How Arab TV News Challenged the World, Abacus New York.
  • www.mofa.gov.qa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171399787

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.