PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 1 | 27--33
Tytuł artykułu

TQM Tools in Crisis Management

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Narzędzia TQM w zarządzaniu kryzysowym
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The current article is concerned with basic aspects connected with improvement of crisis management activities employed by economic operators. The work presents the crisis management model with its fundamental phases and identifies TQM tools that might be applied in all of these phases. The analysis included in the work has been supported with research conducted on companies located in northern Poland. (original abstract)
Niniejszy artykuł poświęcony jest podstawowym aspektom związanym z doskonaleniem podmiotów w obszarze zarządzania kryzysowego. Opracowanie prezentuje model zarządzania kryzysowego z jego fundamentalnymi fazami oraz identyfikuje narzędzia TQM, które mogą być wykorzystane we wszystkich tych fazach. Analizy zawarte w opracowaniu zostały poparte badaniami przeprowadzonymi na przedsiębiorstwach zlokalizowanych w północnej Polsce. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
27--33
Opis fizyczny
Twórcy
  • Poznan University of Economics
  • Gdansk University of Technology, Poland
Bibliografia
  • Anderson P.A.: Decision making by objection and the Cuban missile crisis, Administrative Science Quarterly, Vol. 28, Issue 2, 1983.
  • Barton R.M.: The Crisis Management, Oxford Press Publishers, Oxford 1993.
  • Czarnecki M., Starosta A.: Two faces of anti-crisis management from definitions to concepts, Management, Vol. 18, No. 1, 2014.
  • Dahlgaard J., Kristensen K., Kanji G.: Podstawy zarządzania jakością, Wyd. PWN Warszawa 2002.
  • Dale B.G.: Tools and Techniques: An Overview [in:] Dale B.G., van der Wiele T., van Iwaarden J., Managing Quality, Blackwell Publishing, Oxford 2007.
  • Karaszewski R.: Zarządzanie Jakością. Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Wyd. Dom Organizatora, Toruń 2005.
  • Krzakiewicz K.: Zarządzanie antykryzysowe w organizacji, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.
  • Seeger M.W., Ulmer R.R.: Virtuous responses to organizational crisis: Aaron Feuerstein and Milt Cole, Journal of Business Ethics, Vol. 31, Issue 4, 2001.
  • Szołtysek K.: Koncepcja Total Quality Management [in:] Ładoński W., Szołtysek K., Zarządzanie jakością, Cz. 1. Systemy jakości w organizacji, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 2005.
  • Thompson J., Koronacki J., Nieckuła J.: Techniki zarządzania jakością od Shewharta do metody Six Sigma, Akademicka Oficyna Wydawnicza Exit, Warszawa 2005.
  • Zieliński G.: Problemy w klasycznej siódemce instrumentarium jakości. Narzędzia przyczynowo-skutkowe do identyfikacji i analizy ich przyczyn, Utrzymanie Ruchu 2/2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171399863

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.