PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | vol. 13, nr 1 (51), t. 2 Przedsiębiorczość w XXI wieku : oblicza i wyzwania | 149--169
Tytuł artykułu

Planowanie negocjacji w małych i średnich przedsiębiorstwach doradczych : koncepcja metodyczna i wyniki badań

Autorzy
Warianty tytułu
Negotiations Planning in Small & Medium-sized Consulting Enterprises : Methodological Concept & Research Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja rezultatów badań empirycznych stanowiących praktyczną weryfikację autorskiej koncepcji metodycznej planowania negocjacji w firmie. Przedmiotem badań były negocjacje pomiędzy kilkudziesięcioma małymi i średnimi firmami doradczymi a ich klientami, dotyczące określenia warunków i zasad realizacji projektów konsultingowych. Po pierwsze, omówiono krótko proponowaną metodykę planowania negocjacji. Po drugie, przedstawiono cele i zakres badań. Po trzecie, scharakteryzowano ich metody, obiekty i przebieg. Po czwarte, dokonano identyfikacji rozważanej metodyki w wybranym obszarze, tj. zestawiono wyniki badań. Po piąte, sformułowano wnioski z badań, tj. oceniono tę metodykę. Wreszcie opracowano zalecenia z badań, tj. wskazano kierunki jej pożądanych zmian. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of the paper is to present the effects of empirical research, constituting practical verification of the author's methodological concept of planning negotiations in a company. The research object were negotiations between several dozen small and medium-sized consulting companies and their clients, concerning the elaboration of conditions and rules for carrying out consulting projects. Firstly, the suggested methodological concept of negotiations planning was described. Secondly, the objectives and scope of research were presented. Thirdly, their methods, objects and process were characterized. Fourthly, the considered methodological framework was identified within the selected area, i.e. research findings were listed. Fifthly, conclusions from the research were formulated, i.e. that framework was evaluated. Finally, recommendations from the research were elaborated, i.e. directions of the desired changes in that framework were suggested. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Kozina, A (2012). Planowanie negocjacji w przedsiębiorstwie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • Lewicki, R.J., Saunders, D.M., Barry, В. i Minton, J.W. (2005). Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Oppenheim, A.N. (2004). Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
  • Raiffa, H., Richardson, J. i Metcalfe, D. (2002). Negotiation Analysis. The Science and Art of Collaborative Decision Making. Cambridge: The Belknap Press of Harvard University Press.
  • Rządca, R. (2003). Negocjacje w interesach. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Stabryła, A. (2006). Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi. Warszawa-Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Szeloch, Z.M. (1992). Doradztwo organizacyjne. Doświadczenia zachodnioeuropejskie. Ruda Śląska: Krajowe Wydawnictwo Gospodarcze.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171400019

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.