PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 16 (2) Koncepcja logistyczna w zarządzaniu : zarządzanie operacyjne, logistyka | 271--284
Tytuł artykułu

Strategie wzrostu wartości w łańcuchach dostaw przedsiębiorstw międzynarodowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Growth Strategies of Supply Chain in International Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Aktywne uczestnictwo w globalnej gospodarce wymusza na przedsiębiorstwach potrzebę rosnącej przewagi konkurencyjnej wraz z rosnącą presją bardziej wyrafinowanych potrzeb i oczekiwań ze strony klientów. Globalizację określa dynamiczny rozwój technologii informacyjnej, konieczność obniżania kosztów działalności, rozwój nowych technik i metod zarządzania jak również nacisk na koszty inwestycji, B&R, co prowadzi do przejęcia kontroli nad nowymi rynkami. Istotną rolę w tym procesie odgrywa współpraca przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw, skuteczna prowadzi do sprawnego działania, a tym samym do rozwoju i poszukiwań nowych rozwiązań organizacyjnych. W podnoszeniu wartości przedsiębiorstw istotne znaczenie posiada zarządzanie łańcuchem dostaw, która to koncepcja ma wyższość nad pozostałymi i wpływa na przedsiębiorstwa będące ogniwami łańcucha dostaw.(abstrakt oryginalny)
EN
Analysis of the increase in value in the supply chain management strategies for implementing the international inter-indicates that this is a complex issue and very broad. Companies wanting to implement-strategy for achieving competitive advantage must determine the point of equilibrium where one side of the risks of strategy be as small as possible and, second, the chosen strategy will ensure the success of market. The choice of an international strategy important impact on the quality and opportunities for competitive advantage, which in turn affects the growth of the company.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • [1] Ciesielski M., Długosz J., Strategie łańcuchów dostaw, PWE Warszawa 2010.
  • [2] Closs David J., Anthony S. Roath, Thomas J. Goldsby, James A. Eckert, Stephen M. Swartz, An Empirical Comparison of Anticipatory and Response- Based Supply Chain Strategies. The International Journal of Logistics Management, Vol. 9 nr 2, 1998.
  • [3] Coyle J. J., E. Bardi, C. J. Langley Jr., Zarządzanie logistyczne, PWE Warszawa 2002.
  • [4] Croson, Rachel; Donohue, Karen; Katok, Elena; Sterman, John, Supply Chain Management, A Teaching Experiment, Second Asian Conference on Experimental Business Research, 2003.
  • [5] Kisperska-Moroń D., 2010, Kompetencje logistyczne firm polskich jako czynnik rozwoju wirtualnych łańcuchów dostaw. LogForum 6, 1: http://www.logforum.net/vol6/issue1/no1
  • [6] Kościelniak H. Level of Innovation and Competitiveness of Industry After Accession of Poland to the European Union. [in]: Povysenie effektivnosti integrirovannogo upravlenija na predprijatijach Central'noj i Vostocnoj Evropy. Naucnyj red. A. I. Rubachov; Brest; Izd.BrGTU; 2006.
  • [7] Lee H. P., Padmanabhan and S. Whang: Information Distortion in a Supply Chain: The Bullwhip Effect, Management Science 43, 1997.
  • [8] Nowicka-Skowron M., Efektywność systemów logistycznych, PWE, Warszawa 2000.
  • [9] Penc J., Strategiczny system zarządzania. Holistyczne myślenie o przyszłości. Formułowania misji i strategii, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001.
  • [10] Pluta-Zaremba A., Efekt byczego bicza w łańcuchu dostaw, Gospodarka Materiałowa i Logistyka nr 5/ 2002.
  • [11] Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2009.
  • [12] Rutkowski K., Logistyka dystrybucji, Difin, Warszawa 2001.
  • [13] Rutkowski K. (red.), Logistyka on-line, Warszawa, PWE 2002.
  • [14] Skowron-Grabowska B., Centra logistyczne w łańcuchach dostaw, PWE Warszawa 2011.
  • [15] Sołtysik M., Zarządzanie logistyczne, AE, Katowice 2000.
  • [16] Szymczak M., Logistyka w strategiach ekspansji międzynarodowej firm, [w:] red. nauk. E. Gołembska, Logistyka w internacjonalizacji przedsiębiorstw Unii Europejskiej, AE, Poznań 2005.
  • [17] Tennyson R., Poradnik Partnerstwa, The International Business Leaders Forum (IBLF) and the Global Alliance for Improved Nutrition (GAIN), Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171400067

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.