PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | nr 3 (34) | 104--124
Tytuł artykułu

Kultura obrazu a ikonosfera Internetu

Warianty tytułu
Image Culture and Internet Iconsphere
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kultura zachodnia ostatnich dziesięcioleci została zdominowana przez media wizualne. Po raz pierwszy w historii mamy do czynienia z sytuacją, w której na taką skalę konsumuje się obrazy. Artykuł stanowi próbę odpowiedzi na pytania, jaką rolę pełni obraz we współczesnym społeczeństwie i jakie są konsekwencje jego powszechnej dominacji niemal we wszystkich sferach życia. Autorka podejmuje również kwestie związane z nowymi formami ekspresji obrazu, jakie pojawiają się w Internecie, ze szczególnym naciskiem na ikonosferę tego medium. (abstrakt oryginalny)
EN
Within the last decades, Western culture has become dominated by visual media. For the first time in history we are dealing with a situation where so much emphasis is placed on visual art. This article attempts to answer the question as to what role the image plays in modern society and what are the consequences of its domination in almost all spheres of life. The author also discusses issues related to new forms of image expression, present on the Internet, with a focus of iconsphere(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
104--124
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Bibliografia
  • G. Sartori, Homo videns. Telewizja i post-myślenie, Warszawa, 2005, s. 11, 15
  • P. Sztompka, Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 12
  • J. Berger, Obrazy reklamowe, [w:] M. Hopfinger (red.), Nowe media w komunikacji społecznej XX wieku, Oficyna Naukowa, Warszawa 2002, s. 475
  • J. Hudzik, Niepewność realnego: o nowoczesnym życiu w świecie iluzji, [w:] M. Ostrowicki (red.), Estetyka wirtualności, UNIVERSITAS, Kraków 2005, s. 43
  • K. Krzysztofek, Okno na e-świat, [w:] J. Kurczewski (red.), Wielka sieć. E-seje z socjologii Internetu, Trio, Warszawa 2006, s. 46.
  • J. Naisbitt, High tech - high touch, Zysk i S-ka, Poznań 2003, s. 34
  • A. Chodubski, Media jako specyficzna instytucja generowania zachowań wyborczych, [w:] M. Szpunar (red.), Media a polityka, WSIiZ, Rzeszow 2007, s. 34
  • T. Piekot, Dyskurs polskich wiadomości prasowych, UNIVERSITAS, Kraków 2006, s. 11
  • B. Kosmalska, Telewizja - nierzeczywista rzeczywistość, [w:] M. Sokołowski (red.), Definiowanie McLuhana. Media a perspektywy rozwoju rzeczywistości wirtualnej, UWM, Olsztyn 2006, s. 278
  • A. Chodubski, Media jako specyficzna instytucja generowania zachowań wyborczych, [w:] M. Szpunar (red.), Media a polityka, WSIiZ, Rzeszów 2007, s. 34
  • T. Piekot, Dyskurs polskich wiadomości prasowych, UNIVERSITAS, Krakow 2006, s. 11
  • J. Strelau, Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 3, GWP, Gdańsk 2007, s. 183
  • A. Giddens, Socjologia, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa 2004, s. 188
  • B. Wciorka, Polacy wobec ludzi starych i własnej starości, Komunikat CBOS, BS/172/2000
  • L. Manovich, Język nowych mediów, WAiP, Warszawa 2006, s. 158
  • J. Bobryk, Spadkobiercy Teuta. Ludzie i media, UW, Warszawa 2001, s. 62
  • E. Davis, TechGnoza. Mit, magia + mistycyzm w wieku informacji, Rebis, Poznań 2002, s. 272
  • P. Wallace, Psychologia Internetu, Rebis, Poznań 2001, s. 28-29
  • A. Benze'ev, Miłość w sieci. Internet i emocje, Rebis, Poznań 2005, s. 48
  • Gemius, Internauci wymieniają się zdjęciami; http://audyt.gemius.pl/zdjecia_analiza_1.php [dostęp: 5.10.2007]
  • P. Kławsiuć, Dlaczego ludzie robią zdjęcia?; http://www.ikonosfera.umk.pl/index.php?Id= 48 [dostęp: 1.09.2007]
  • http://ladymarget.blog.onet.pl/1,AR3_2007-02_2007-02-01_2007-02-28,index.html.^6
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171400075

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.