PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | z. 83 | 11--23
Tytuł artykułu

Zadowolenie i satysfakcja pracowników a możliwości rozwoju profesjonalnego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Employees Contentment and Satisfaction Versus Professional Development Chances
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono zagadnienia związane z rozwojem profesjonalnym pracowników w kontekście odczuwanego przez nich zadowolenia i satysfakcji. Wskazano na kluczową rolę podejścia marketingowego w działalności personalnej. Na podstawie wyników badań pierwotnych określono zakres i siłę zależności między poziomem zadowolenia i dwoma zmiennymi, obrazującymi warunki prorozwojowe kreowane przez pracodawców oraz między poziomem satysfakcji z pracy i analogicznymi zmiennymi. Wszystkie analizowane zależności były statystycznie istotne. Najsilniejsza zależność występowała między poziomem zadowolenia i odczuciami dotyczącymi pracy.(abstrakt oryginalny)
EN
In the article the problems of professional development of employees in the context of their contentment and satisfaction were presented. The key role of marketing approach in the personnel activity was underlined. On the base of the results of the field researches the scope and the power of dependences between the level of contentment and 2 development variables and between the level of satisfaction and the same variables were identified. All of the analysed dependences were statistically significant. The strongest dependence existed between the level of contentment and the feelings related to the work.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
11--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • 1. Bakker A.B., Albrecht S.L., Leiter M.P.: Key questions regarding work engagement, "European Journal of Work and Organizational Psychology" 2011, vol. 20, pp. 4-28.
  • 2. Baruk A.: Offerers' relations with customers. Marketing holistic approach and marketing practice, Lambert Academic Publishing, Saarbrücken 2013.
  • 3. Černe M., Jaklič M., Škerlavaj M.: Authentic leadership, creativity, and innovation: A multilevel perspective, "Leadership" 2013, vol. 9, pp. 63-85.
  • 4. Gardner W.L., Cogliser C.C., Davis K.M., Dickens M.P.: Authentic leadership: A review of the literature and research agenda, "The Leadership Quarterly" 2011, vol. 22, pp. 1120-1145.
  • 5. Hasan S. e Fazal, Lings I.N., Neale L.: Mortimer G.: The role of customer gratitude in making relationship marketing investments successful, "Journal of Retailing and Consumer Services" 2014, vol. 21, no. 5, pp. 788-796.
  • 6. Jensen S.M., Luthans F.: Entrepreneurs as authentic leaders: Impact on employees' attitudes, "Leadership & Organization Development Journal" 2006, vol. 27, pp. 646-666.
  • 7. Mazutis D., Slawinski N.: Leading organizational learning through authentic dialogue, "Management Learning" 2008, vol. 39, pp. 437-456.
  • 8. Palmatier R.W., Jarvis Ch.B., Bechkoff J.R., Kardes F.R.: The Role of Customer Gratitude in Relationship Marketing, "Journal of Marketing" 2009, vol. 73, no. 5, pp. 1-18.
  • 9. Schaufeli W.B., Bakker A.B.: Job demands, job resources, and their relationship with burnout and engagement: A multi sample study, "Journal of Organizational Behavior" 2004, vol. 25, pp. 293-315.
  • 10. Walumbwa F.O., Avolio B.J., Gardner W.L., Wernsing T.S., Peterson S.J.: Authentic leadership: Development and validation of a theory-based measure, "Journal of Management" 2008, vol. 34, pp. 89-126.
  • 11. Walumbwa F.O., Wang P., Wang H., Schaubroeck J., Avolio B.J.: Psychological processes linking authentic leadership to follower behaviors, "The Leadership Quarterly" 2010, vol. 21, pp. 901-914.
  • 12. Woolley L., Caza A., Levy L.: Authentic leadership and follower development psychological capital, positive work climate, and gender, "Journal of Leadership & Organizational Studies" 2011, vol. 18, pp. 438-448.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171400249

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.