PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 4 (43) | 49--62
Tytuł artykułu

Komunikowanie polityczne w wyborach prezydenckich 2010

Warianty tytułu
Political communication in the 2010 presidential election
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problematyka poruszana w artykule dotyczy wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2010 r. Ze względu na konieczność przeprowadzenia ich w konstytucyjnym terminie po śmierci Lecha Kaczyńskiego w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem oraz fakt kandydowania w nich brata zmarłego prezydenta, można mówić o precedensie w historii Polski. Z tych powodów kampania dostarczyła pola do analiz zarówno politologicznych, jak i z zakresu nauki o komunikowaniu czy socjologii. Śmierć urzędującego prezydenta wymogła nieznany dotąd sposób prowadzenia walki wyborczej oraz wzmożone tempo działań. Zastosowano nowoczesne sposoby komunikowania politycznego, jak nowe media, niesztampowe wydarzenia czy zmianę podejścia do reklamy wyborczej. Autor stara się wskazać obszary wykorzystania współczesnych metod komunikacji politycznej z jednoczesną ich oceną w przypadku trzech czołowych kandydatów: Bronisława Komorowskiego, Jarosława Kaczyńskiego i Grzegorza Napieralskiego. (abstrakt oryginalny)
EN
Problems raised in this article concern the past elections of the Polish president. Out of necessity of executing them within the constitutional time limit after the death of Lech Kaczyński in the plane crash near Smoleńsk and his brother standing for the presidency, a precedent in the history of Poland can be discussed. Owing to those above, the campaign gave opportunity to analyses on the fields of political science, as well as communication or even sociology. The passing of the president in office extorted a so far unknown means of election struggle management and intensified the action rate. Modern methods of political communication were applied, such as new media, non-trite events or change in the attitude to election advertising. The author tries to indicate the fields of using contemporary methods of political communication with their simultaneous evaluation with reference to the three leading candidates: Bronislaw Komorowski, Jaroslaw Kaczynski and Grzegorz Napieralski. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
49--62
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski, doktorant
Bibliografia
  • Przybysz Ł., Zintegrowane komunikowanie polityczne - próba redefiniowania marketingu politycznego. "Studia Medioznawcze" 2009, nr 4, s. 87-92.
  • Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa 2007.
  • Dobek-Ostrowska B., Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wrocław 2005, s. 31-32.
  • Cwalina W., Falkowski A., Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2006, s. 70.
  • Greenberg E.S., Page B.I., The Struggle for Democracy, New York 1995, s. 49.
  • Karwat M., Teoria prowokacji. Analiza politologiczna, Warszawa 2007, s. 92.
  • Davis A., Public relations, Warszawa 2007, s. 115.
  • Bierzyński J., Walka o rynek TV, "Marketing Polska" z 9 grudnia 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171400323

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.