PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 8 (CD) | 669--678
Tytuł artykułu

Wykorzystanie co-brandingu w komunikacji marketingowej marek własnych detalistów

Autorzy
Warianty tytułu
The Use of Co-branding in Marketing Communications of Retailers' Private Labels
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześni detaliści coraz częściej w swoich działaniach marketingowych wykorzystują koncepcję co-brandingu. Zasadniczym celem co-brandingu detalistów jest zwiększenie wśród finalnych nabywców wiedzy na temat produktów opatrzonych ich markami własnymi i stworzenie dla nich preferencji na rynku. W artykule zaprezentowano istotę co-brandingu oraz zakres jego implementacji do współczesnych procesów komunikacji marketingowej detalistów oraz ich marek własnych. Sformułowano także tezę, że co-branding, wykorzystywany jest w komunikacji marketingowej detalistów przede wszystkim do poprawy wizerunku ich własnych marek oraz postrzeganej ich jakości. (abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays, contemporary retailers more often use the concept of co-branding in their marketing activities. The main goal of co-branding in businesses is to increase final buyers' knowledge about products with their own brands, and to create preferences in the market for them. The article presents the essence of co-branding and the scope of its implementation for communication processes of modern retailers' marketing and their private labels. Moreover, the author formulates a thesis that co-branding is used in retailers' marketing communication primarily to improve the image of their private labels and their quality as seen by others. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
669--678
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bertoli, G., Busacca, B. (2003). Co-branding e valore della marca. Referat przedstawiony na III Międzynarodowym Forum Marketingu: Trendy marketingowe w Europie. Wenecja.
  • Cegarra, J.-J., Michel, G. (2001). Co-branding: clarification du concept. Recherche et Applications en Marketing, vol.16, no 4.
  • Domański, T. (2005). Strategie rozwoju handlu. Warszawa: PWE.
  • Drucker, P. (1998). Management`s New Paradigms. Forbes Magazine, Nr 10.
  • Grębosz, M. (2013). Co-branding. Koncepcja i uwarunkowania rozwoju. Łódź: Wydawnictwo PŁ.
  • Hankinson, G., Cowking P. (1997). Branding in Action. Cases and Strategies for Profitable Brand Management. London: McGraw-Hill Book Company.
  • Hollensen, S. (2003). Marketing Management. A Relationship Approach. Prentice Hall.
  • Kall, J. (2007). Sieć sklepów jako marka. Marketing i Rynek. nr 3.
  • Kall, J. (2005). Tożsamość marek należących do sieci detalicznych. Poznań: Wyd. AE.
  • Kapferer, J.N. (1998). Les marques: capital de l`enterprise. Paris: Les Editions d`Organisation.
  • Keller, K.L., Aperia, T., Georgson, M. (2008). Strategic Brand Management. A European Perspective. Pearson Education.
  • Keller, K.L. (2011). Strategiczne zarządzanie marką. Kapitał marki - budowanie, mierzenie, zarządzanie. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
  • Kotler, Ph., Keller, K.L. (2009). Marketing Management. London: Pearson Education.
  • Kotler, Ph., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0. Warszawa: MT Biznes.
  • Kumar, P. (2005). The Impact of Cobranding on Customer Evaluation of Brand Counterextensions. Journal of Marketing, Vol. 69, No 3.
  • Małkowska-Borowczyk, M. (2006). O istocie marki handlowej. W: Sławińska M. (red.). Handel we współczesnej gospodarce. Poznań: Wyd. AE.
  • Nies, S., Natter, M. (2012). Does Private Label Quality Infulence Consumer's Decision on Where to Shop? Psychology & Marketing, 29 (4), 279-292.
  • Raport On Board Public Relations Ecco Network. (2014). Jak postrzegamy marki własne? Perspektywy rozwoju rynku privat label w Polsce. Warszawa.
  • Schreijen, S. (2011). Private Label vs. Brands. An Inseparable Combination. Rabobank.
  • Sławińska, M. (red.) (2010). Modele biznesu w handlu detalicznym. Poznań: Wydawnictwo UE.
  • Spyra, Z. (2013). Marki własne detalistów jako obszar kreowania wartości dla klienta. Handel Wewnętrzny. nr 3.
  • Sznajder, A. (red.) (2012). Alianse marketingowe. Partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
  • Sznajder, A. (2013). Sponsoring - nowe wartości dla sponsora i sponsorowanego. Handel Wewnętrzny nr 3.
  • Teczka Trendów 2012. www.4prm.com/trendy/teczka_trendow_2012. (01.12.2014).
  • Wiktor, J.W. (2013). Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu. Warszawa: WN PWN.
  • Witek-Hajduk, M.K. (red.) (2011). Zarządzanie silną marką. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171400415

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.