PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | vol. 13, nr 2 (52), t. 1 Problemy wykorzystania systemów informatycznych zarządzania w gospodarce | 13--23
Tytuł artykułu

Technologia informacyjna jako narzędzie wspomagania systemu zarządzania - analiza trendów

Warianty tytułu
Information Technology as a Tool for Management : Analysis of Trends
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest analiza okresu ostatnich 35 lat. Okres lat 1980-1984 to czas, kiedy na Wydziale Zarządzania zmienił się program studiów z zakresu zastosowań informatyki w zarządzaniu. W latach 80. XX wieku powstał również wydziałowy ośrodek obliczeniowy. Jest to też okres transformacji systemu zarządzania i okres rozwoju informatyki. Rozwój systemów i technologii informatycznej jest dość mocno skorelowany ze zmianami metod zarządzania i struktur organizacyjnych. Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytania: Jakim zmianom uległ system zarządzania, który musiał się dostosować się do coraz to powszechniejszego stosowania zarządzania projektowego i globalizacji zarządzania? Jakie w tym czasie nastąpiły zmiany w technologii informacyjnej? (abstrakt oryginalny)
EN
The article is an analysis of the period of the last 35 years. The 1980-1984 period is the time when the Faculty of Management studies program changed as regards the application of informatics in management. In the 1980s, the computing center was also established. It was also a period of transformation of the management system and development of science. The development of systems and information technology is quite correlated with changes in management methods and organizational structures. This article attempts to answer the questions: What changes occurred in the system, which had to adapt to the increasingly widespread use of project management and management globalization? What changes occurred in information technology over that period? (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Adair, J. (1999). Decision Making and Problem Solving (Management Shapers). London: Chartered Institute of Personnel and Development.
  • Binder, J. (2007). Global Project Management: Communication, Collaboration and Management Across Borders. Aldershot: Gower Publishing.
  • Bratnicki, M., Kisielnicki, J. i Olszak, C. (2014). Zarys koncepcji komputerowego wspomagania twórczości organizacyjnej. Informatyka Ekonomiczna, 1 (31), 36-46.
  • Candle, J. i Yeates, D. (2001). Project Management for Information Systems. London: Prentice Hall.
  • Chaffee, J. (2000). The Thinker's Way: 8 Steps to a Richer Life. New York: Little Brown.
  • Czekaj, J. i Teczke, J. (2006). Telepraca w orbitalnych strukturach sieciowych. Uwagi wstępne. Prace Naukowe Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Studia i Materiały, 79 (21), 29-47.
  • Dulbiński, A. (2012). Doskonalenie procesu zarządzania przedsiębiorstwem z wykorzystaniem sieci rozległych. Niepublikowana praca doktorska, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Glinka, B. i Hensel, P. (2006). Projektowanie organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Hammer, M. (1995). The Reengineering Revolution. London: Harper Collins.
  • Hevner, A.R., March, S.T., Park, J. i Ram, S. (2004). Design Science in Information Systems Research. MIS Quarterly, 28 (1), 75-105.
  • Kisielnicki, J. (1994). Informatyczna infrastruktura zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Kisielnicki, J. (2006). Transfer of Information and Knowledge in the Project Management. W: E. Coakes i S. Clarke (red.), Encyclopedia of Communities of Practice in Information and Knowledge Management (s. 544-551). London-Melbourne: IDEA Group Reference.
  • Kisielnicki, J. (2008). Intellectual capital in the knowledge management process - relations -factors. W: A.Z. Nowak, B. Glinka i P. Hensel (red.), Business Environment in Poland. Warszawa: Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Kisielnicki, J. (2014a). Zarządzanie projektami badawczo rozwojowymi. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Kisielnicki, J. (2014b). Zarządzanie i informatyka. Warszawa: Placet.
  • Maylor, H. (2003). Project Management. New York, Boston: McGraw Hill.
  • Morgan, G. (2013). Obrazy organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Mullins, L. (1993). Management and Organizational Behavior. London: Pitman Publishing.
  • Olszak, C.M. i Bartuś, T. (2013). Multi-Agent Framework for Social Customer Relationship Management Systems, Issues in Informing Science and Information Technology. California: Informing Science Institute.
  • Olszak, C.M., (2014) An Overview of Information Tools and Technologies for Competitive Intelligence Building. Theoretical Approach. California: Informing Science Institute.
  • Paprzycki, M. (2014). Agenci programowi jako metodologia tworzenia oprogramowania. E-informatyka.pl, Pozyskano z: http://www.einformatyka.pl/attach/Agenci_pro-gramowi_jako_metodologia_tworzenia_oprogramowania/422.pdf.
  • Poole, D. i Mackworth, A. (2010). Artificial Intelligence: Foundations of Computational Agent. Cambridge: University Press.
  • Russell, S. i Norvig, P. (2003). Artificial Intelligence A Modern Approach. New Jersey: Prentice Hall.
  • Rykowski, J. (2006). Personalized Access to Heterogeneous Distributed Information Sources by Means of Software Agents. Poznań: Publishing House of University of Economics.
  • Schahaf, P. (2008). Cultural Diversity and Information and Communication Technology Impacts on Global Virtual Teams: An Exploratory Study. Information and Management, 45 (2), 131-142.
  • Schwaber, K. (2004). Agile Project Management with Scrum, Microsoft Press, A Division of Microsoft Corporation One Microsoft Way. Washington: Redmond.
  • Stawnicza, O. i Kurbel, K. (2012). How to Prevent before You Must Cure: A Comprehensive Literature Review on Conflict Management Strategies in Global Project Teams. Referat wygłoszony na: International Research Workshop on IT Project Management, Orlando.
  • Sterling, L. i Taveter, K. (2010). The Art of Agent-Oriented Modeling. London: The MIT Press.
  • Wehrenfennig, D. (2007). "Do You Hear Me Now?" - The Use of Modern Communication Technology for Conflict Management. Referat wygłoszony na: International Studies Association, 48th Annual Convention, Chicago.
  • Wang, M. i Wang, H. (2005). Intelligent Agent Supported Business Process Management. Referat wygłoszony na: 38th Hawaii International Conference on System Sciences.
  • Wixom, B.H. i Watson, H.J. (2010). The BI-based Organization. International Journal of Business Intelligence Research, (1), 13-28.
  • Wooldridge, M. (2009). An Introduction to Multi Agent Systems. New York: John Wiley & Sons.
  • Van der Aalst, W. i Van Hee, K. (2002). Workflow Management, Models, Methods, and Systems. The MIT Press.
  • Weyns, D. (2010). Architecture-Based Design of Multi-Agent Systems. Berlin, Heidelberg: Springer.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171400547

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.