PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 8 (CD) | 748--756
Tytuł artykułu

Budowanie wizerunku marki z wykorzystaniem mediów społecznościowych : studium przypadku

Warianty tytułu
Building the Brand Image Using Social Media : Case Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest podjęcie próby przybliżenia problematyki budowania wizerunku marki obiektu rynkowego poprzez media społecznościowe. Wychodząc od definicji wizerunku marki i podstaw jego budowania, scharakteryzowane zostaną media społecznościowe i możliwości ich wykorzystania do komunikacji z interesariuszami. Szczególna uwaga zwrócona zostanie na zalecenia związane z budowaniem wizerunku marki z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Rozważania prowadzone będą wokół następujących tez:
1. W obecnych warunkach rynkowych właściciel marki szczególnie powinien zadbać o jej odpowiedni wizerunek w Internecie, który zdaje się być istotnym narzędziem rywalizacji rynkowej i czynnikiem generującym wartość dla interesariuszy.
2. Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych oraz trendy w marketingowych działaniach w Internecie, takie jak inbound marketing, wpływają na proces i instrumentarium budowania wizerunku marki obiektu rynkowego w sieci.
Rozważania teoretyczne wzbogacone zostaną o wyniki przeprowadzonego studium przypadku. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to explain the problem of building the brand image through social media. Starting from the definition of the brand image and some aspects of it creation, the social networking services with their possibility of using them in order to communicate with stakeholders will be characterized in this paper. Particular attention will be paid to the possibility of creating the right brand image using social media. The following theses will be taken into consideration:
1. In the current market conditions organizations should attach particular attention to the right image of the brand on the Internet which seems to be a crucial tool of market competition and a factor generating value for stakeholders.
2. Dynamic development of community media and trends in the Internet activities, such as inbound marketing influence the process and the set of tools building the brand image through network.
The theoretical deliberations will be supported by results of the case study. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
748--756
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Barefoot, D., Szabo, J. (2011). Znajomi na wagę złota. Podstawy marketingu w mediach społecznościowych. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
  • Dejnaka, A. (2013). Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych. Warszawa: CeDeWu.pl.
  • Halligan, B., Shah, D. (2010). Inbound marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • Królewski, J., Sala, P. (red.) (2014). E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Lee, I. (ed.) (2014). Integrating social media into business practice, applications, management and models. United States of America, Hershey: IGI Global.
  • Luttrell, R. (2015). Social Media: How to Engage, Share and Connect. United Kingdom, London: Roman & Littlefield Publishing Group.
  • Mazurek, G. (2008). Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu. Kraków: Oficyna a Wolters Kluwer business.
  • Raport Interaktywnie.com "Media społecznościowe 2014", http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-media-spolecznosciowe-2014-248921 (28.02.2015).
  • Szyfter, J. (2005). Public relations w internecie. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • Tarczydło, B. (2013). Metodyka kształtowania wizerunku marki. Rozprawy, Monografie nr 298, Kraków: Wydawnictwa AGH.
  • www.marketinginternetowy.pl/social-media-czym-sa-media-spolecznosciowe/, (10.03.2015).
  • www.pl-pl.facebook.com/rl9official (28.02.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171400813

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.