PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 8 (CD) | 770--779
Tytuł artykułu

Obiekty wielkopowierzchniowe w strukturze sieci handlu detalicznego - na przykładzie wybranych miast Aglomeracji Górnośląskiej

Warianty tytułu
Modern Retail Trade in the Cities of Silesian Agglomeration
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany ilościowe w strukturze sieci detalicznej postępują bardzo żywiołowo. W miejsce licznych małych sklepów osiedlowych powstają wielkopowierzchniowe dyskonty, supermarkety i hipermarkety, a w centrach miast i na peryferiach pojawiły się wielofunkcyjne galerie handlowe. Obiekty wielkopowierzchniowe stały się nieodłącznym elementem struktury sieci detalicznej w polskich miastach. Celem artykułu jest ukazanie zmiany strukturze sieci detalicznej jakie wywołują sklepy wielkopowierzchniowe w miastach woj. śląskiego. Szczególną uwagę zwrócono na rosnące tempo wzrostu liczby dyskontów, które w największym stopniu konkurują obecnie z małymi, osiedlowymi placówkami detalicznymi oraz galerie handlowe, które coraz częściej z powodzeniem funkcjonują w centrach miast. W styczniu 2015 roku przeprowadzono badania (pilotażowe) w Katowicach oraz w Bytomiu wśród klientów placówek tradycyjnych oraz wielkopowierzchniowych a także w dwu śródmiejskich centrach handlowych: Agora w Bytomiu oraz Galerii Katowickiej. Badani wyrazili opinię nt. tradycyjnego i wielko powierzchniowego handlu a także wskazali na jego znaczenie dla funkcjonowania sieci detalicznej obu miast. (abstrakt oryginalny)
EN
After 2010 we observed a changes in retail: an increase in the number of discount stores and shopping centers in the Polish cities and less of super-and hypermarkets and traditional shops. Silesian Agglomeration is a special place in Poland where live over 2.5 million people. This paper aims to recognize residents' opinions about the functioning of modern trade formats in Bytom and Katowice. The pilot study among 300 clients of traditional trade, shopping centers and discount stores answered to important question about modern trade in the cities. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
770--779
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Domański, T. (2001). Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. Warszawa/Łódź: Wyd. PWN.
  • Dudek-Mańkowska, S. (2006). Funkcje wybranych centrów handlowych w Warszawie. W: I. Jażdżewska (red.), Nowe przestrzenie w mieście, ich organizacja i funkcje. Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Dzieciuchowicz, J. (2012). Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej. Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Euromonitor Internatinal, GUS, 22.09.2014
  • Kaczmarek, T. (2010). Struktura przestrzenna handlu detalicznego. Od skali globalnej do lokalnej. Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe.
  • Kaczmarek, T. (2010). Handel detaliczny w rozwoju funkcjonalnym i przestrzennym miast w Polsce. Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Knap, M. (2014). Centra Handlowe - rynek, konsument, kariera. Raport Coliers International.
  • Kościcka-Gębska, M., Tul-Krzyszczuk, A., Gębski, J. (2011). Handel detaliczny żywnością w Polsce. Warszawa: Wyd. SGGW.
  • Matysiak, N. (2009). Współczesne centra handlowe w Polsce. "Handel Wewnętrzny", Nr 6.
  • Mikołajczyk J. (2012). Kreowanie wartości centrum handlowego. Perspektywa interesariuszy, Poznań, Wyd. UE w Poznaniu.
  • Pilarczyk, B., Sławińska, M., Mruk, H. (2001). Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych. Warszawa: Wyd. PWE.
  • Sławińska, M. (2005). Strategie konkurencji w handlu detalicznym w warunkach globalizacji rynku. Poznań: Wyd. AE w Poznaniu.
  • Strużycki, M. (2000). Koncentracja w handlu a współpraca producentów i dystrybutorów. Warszawa: Wyd. Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji.
  • Twardzik, M. (2013). Development of shopping malls in Poland. W: K. Heffner, M. Twardzik (ed.) The impact of shopping malls on the outer metropolitan zones (the example of the Silesian Voivodship). Studia Regionalia KPZK PAN, Vol. 37.
  • Twardzik, M. (2014). Nowoczesny handel w przestrzeni miast Aglomeracji Górnośląskiej. Wrocław: Wyd. UE Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171400833

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.