Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Uwarunkowania zachowań zakupowych konsumentów są od wielu lat przedmiotem rozważań badaczy zajmujących się analizą procesu konsumpcji i postępowań nabywców. Wśród wielu propozycji klasyfikacji tych determinant najczęściej podawane są bodźce: ekonomiczne, społeczne i psychologiczne. W niniejszym opracowaniu dokonano próby identyfikacji wpływu uwarunkowań psychologicznych na zachowania zakupowe konsumentów, ze szczególnym uwzględnieniem młodych nabywców dóbr trwałego użytku. Opisano psychologiczne determinanty zachowań konsumentów, a także, na podstawie wyników własnych badań ankietowych, omówiono ich wpływ na zachowania młodych nabywców mebli. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
86--98
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
- [1] Bywalec C., Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
- [2] Bywalec C., Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, PWN, Warszawa 2007.
- [3] Bywalec C., Rudnicki L., Konsumpcja, PWE, Warszawa 2002.
- [4] Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Wydanie drugie poszerzone, GWP, Gdańsk 2009.
- [5] Futrell Ch., Fundamentals of Selling, Fourth Edition, IRWIN, Homewood, IL 60430, Boston, MA 02116, 1993.
- [6] Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1994.
- [7] Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 2001.
- [8] Jachnis A., Trelak J., Psychologia konsumenta i reklamy, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 1998.
- [9] Janoś-Kresło M., Mróz B. (red.), Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2006.
- [10] Kieżel E. (red.), Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, PWE, Warszawa 2010.
- [11] Kieżel E. (red.), Rynkowe zachowania konsumentów, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2000.
- [12] Kłeczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J., Marketing - jak to się robi, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1992.
- [13] Mowen J.C., Consumer Behavior, Macmillan Publishing Company, New York-London 1987.
- [14] Rudnicki L., Determinanty zachowań konsumentów na rynku, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, Nowy Sącz 2009.
- [15] Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.
- [16] Rudnicki L., Zachowania rynkowe nabywców. Mechanizmy i uwarunkowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2004.
- [17] Rudnicki L., Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000.
- [18] Światowy G., Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.
- [19] Żelazna K., Kowalczuk I., Mikuta B., Ekonomika konsumpcji, elementy teorii, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2002.
- [20] Zalega T., Konsumpcja - podstawy teoretyczne, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171401069