PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 38 | 86--98
Tytuł artykułu

Wpływ uwarunkowań psychologicznych na zachowania zakupowe młodych nabywców dóbr trwałego użytku

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Uwarunkowania zachowań zakupowych konsumentów są od wielu lat przedmiotem rozważań badaczy zajmujących się analizą procesu konsumpcji i postępowań nabywców. Wśród wielu propozycji klasyfikacji tych determinant najczęściej podawane są bodźce: ekonomiczne, społeczne i psychologiczne. W niniejszym opracowaniu dokonano próby identyfikacji wpływu uwarunkowań psychologicznych na zachowania zakupowe konsumentów, ze szczególnym uwzględnieniem młodych nabywców dóbr trwałego użytku. Opisano psychologiczne determinanty zachowań konsumentów, a także, na podstawie wyników własnych badań ankietowych, omówiono ich wpływ na zachowania młodych nabywców mebli. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
86--98
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
  • [1] Bywalec C., Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
  • [2] Bywalec C., Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, PWN, Warszawa 2007.
  • [3] Bywalec C., Rudnicki L., Konsumpcja, PWE, Warszawa 2002.
  • [4] Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Wydanie drugie poszerzone, GWP, Gdańsk 2009.
  • [5] Futrell Ch., Fundamentals of Selling, Fourth Edition, IRWIN, Homewood, IL 60430, Boston, MA 02116, 1993.
  • [6] Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1994.
  • [7] Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 2001.
  • [8] Jachnis A., Trelak J., Psychologia konsumenta i reklamy, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 1998.
  • [9] Janoś-Kresło M., Mróz B. (red.), Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2006.
  • [10] Kieżel E. (red.), Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, PWE, Warszawa 2010.
  • [11] Kieżel E. (red.), Rynkowe zachowania konsumentów, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2000.
  • [12] Kłeczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J., Marketing - jak to się robi, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1992.
  • [13] Mowen J.C., Consumer Behavior, Macmillan Publishing Company, New York-London 1987.
  • [14] Rudnicki L., Determinanty zachowań konsumentów na rynku, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, Nowy Sącz 2009.
  • [15] Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.
  • [16] Rudnicki L., Zachowania rynkowe nabywców. Mechanizmy i uwarunkowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2004.
  • [17] Rudnicki L., Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000.
  • [18] Światowy G., Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.
  • [19] Żelazna K., Kowalczuk I., Mikuta B., Ekonomika konsumpcji, elementy teorii, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2002.
  • [20] Zalega T., Konsumpcja - podstawy teoretyczne, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171401069

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.