Warianty tytułu
ROPO Effect in the Process of Purchasing of Services of German Consumers
Języki publikacji
Abstrakty
Efekt ROPO (Research On-line Purchase Off-line) charakteryzuje zachowania nabywcze, w których konsumenci po wyszukaniu informacji o produktach w Internecie dokonują ich zakupu w placówkach stacjonarnych. Rozwój efektu ROPO wynika bezpośrednio z wirtualizacji działalności handlowej i usługowej (dostępu do informacji o ofercie handlowej i usługowej w Internecie), jak również ze wzrostu zainteresowania konsumentów poszukiwaniem informacji w Internecie (także dokonywaniem zakupów on-line). W artykule przedstawiono wyniki badań wtórnych dotyczących uwarunkowań rozwoju efektu ROPO w Niemczech oraz wyniki badań pierwotnych przeprowadzonych wśród niemieckich konsumentów w ramach projektu pt. Handel i usługi w Europie - diagnoza i perspektywy rozwoju. (abstrakt oryginalny)
ROPO effect (Research On-line Purchase Off-line) is characterized by purchasing behavior in which consumers are searching Internet for product information and make their purchase in stores. Development ROPO effect is a results of virtualization commercial and service activities (access to information about product on the Internet), as well as of an increase in consumer interest in searching Internet for information (as well as making purchases online). The article presents desk research results concerning development conditions ROPO effect in Germany and field research made among German consumers in the project Trade and services in Europe - diagnosis and prospects of development. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Bilińska-Reformat, K. (2014). Information and communication technologies as determinant of the growth in competitiveness of commercial enterprise. Handel Wewnętrzny w Polsce, Raporty IBRKK, 186.
- Entwicklung des Online-Handels in Deutschland. Analyse der Branchensektoren. www.pwc.de/retail
- Jaciow, M., Wolny, R. (2011). E-consumer in Poland. Behaviours&Typology. Katowice: Centrum Badań i Ekspertyz, Uniwersytet Ekonomiczny.
- Kall, J. (2001). Internet jako źródło informacji dla konsumenta - implikacje dla procesu zakupu. Marketing i Rynek, nr 4, 3.
- Maciejewski, G. (2015). Wybrane aspekty zachowań zakupowych konsumentów w Niemczech. Marketing i Rynek.
- Piorunowska-Kokoszko, J. (2014). Efekt ROPO i jego wpływ na komunikację w sektorze e-commerce, Logistyka, nr 3, 7278.
- Wolny, R. (2013). Rynek e-usług w Polsce - funkcjonowanie i kierunki rozwoju. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
- www.ec.europa.eu/eurostat
- www.ec.europa.eu/digital-agenda/en/scoreboard/germany
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171401143