PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 9 (CD) | 6--20
Tytuł artykułu

Proces współkreowania wartości dla klienta w perspektywie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Value-co-creation Process from the Perspective of Company's Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszej części opracowania scharakteryzowano koncepcję współkreowania wartości dla klienta. W drugiej części opracowania zaprezentowano wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na wybranych rynkach: odzieży i obuwia, dóbr trwałego użytku, usług fitness oraz usług mobilnych w powiecie poznańskim. Prezentacja wyników koncentruje się na następujących obszarach badawczych: (1) skłonność klienta do zaangażowania posiadanych zasobów w proces współkreowania wartości, (2) przydatność kanałów komunikacji klienta z przedsiębiorstwem w procesie współkreowania wartości, (3) postrzegane ryzyko (szanse albo zagrożenia) związane z procesem współkreowania wartości oraz (4) determinanty zakupu wpływające na zakup, przygotowanie lub modyfikację oferty przedsiębiorstwa na wybranych rynkach w perspektywie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
In the first part of the article value-co-creation concept is presented. The second part of the article contains the results of empirical research conducted on the following markets in Poznań county: clothes and shoes, durable goods, fitness services and mobile services. Results presentation includes the following research areas: (1) customer tendency to participate in value-co-creation process, (2) usefulness of clients' communication channels in value-co-creation process, (3) perceived risk (opportunities or threats) connected with value-co-creation process and (4) purchase determinants that influence the preparation or modification of company's offer on selected markets from the perspective of company's competitive advantage. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
6--20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Aczel, A.D. (2000). Statystyka w zarządzaniu. Pełny wykład. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Bartkowiak, P. (2014). Nowe wyzwania w obszarze tworzenia wartości dla klienta - proces współkreowania wartości z perspektywy klienta. Studia Oeconomica Posnaniensia (SOEP), w druku.
  • Bartkowiak, P. (2015). Uwarunkowania współpracy z klientem na wybranych rynkach - proces współkreowania wartości z perspektywy klienta. Marketing i Rynek, w druku.
  • Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (red.) (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno i Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
  • Hakanen, T. (2012). Co-creating customer-focused solutions within business networks: a service perspective. Journal of Service Management, Vol. 23 No. 4.
  • Landroguez, S.M., Castro, C.B., Cepeda-Carrión, G. (2011). Creating dynamic capabilities to increase customer value. Management Decision, Vol. 49 No. 7.
  • Malarska, A. (2005). Statystyczna analiza danych wspomagana programem SPSS. Kraków: Wydawnictwo SPSS Polska.
  • Mele, C. i Spena, T.R. (2010). Co-creating value innovation through resource integration. International Journal of Quality and Service Sciences, Vol. 2 No. 1.
  • Prahalad, C.K., Ramaswamy, V. (2004). The Future of Competition. Co-Creating Unique Value with Customers. Boston: Harvard Business School Press Books.
  • Rampen, W. (2009). My personal definition of business with customer value co-creation, http://www.customerthink.com.
  • Roser, T., DeFillippi, R., Samson, A. (2013). Managing your co-creation mix: co-creation ventures in distinctive contexts. European Business Review, Vol. 25 No. 1.
  • Wang, Y., Lo, H.P., Chi, R. i Yang, Y. (2004). An integrated framework for customer value and customer-relationship-management performance: a customer-based perspective from China. Managing Service Quality, Vol. 14 No. 2/3.
  • Wieczorkowska, G., Wierzbiński, J. (2011). Statystyka. Od teorii do praktyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171401165

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.