Warianty tytułu
Value-co-creation Process from the Perspective of Company's Competitive Advantage
Języki publikacji
Abstrakty
W pierwszej części opracowania scharakteryzowano koncepcję współkreowania wartości dla klienta. W drugiej części opracowania zaprezentowano wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na wybranych rynkach: odzieży i obuwia, dóbr trwałego użytku, usług fitness oraz usług mobilnych w powiecie poznańskim. Prezentacja wyników koncentruje się na następujących obszarach badawczych: (1) skłonność klienta do zaangażowania posiadanych zasobów w proces współkreowania wartości, (2) przydatność kanałów komunikacji klienta z przedsiębiorstwem w procesie współkreowania wartości, (3) postrzegane ryzyko (szanse albo zagrożenia) związane z procesem współkreowania wartości oraz (4) determinanty zakupu wpływające na zakup, przygotowanie lub modyfikację oferty przedsiębiorstwa na wybranych rynkach w perspektywie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
In the first part of the article value-co-creation concept is presented. The second part of the article contains the results of empirical research conducted on the following markets in Poznań county: clothes and shoes, durable goods, fitness services and mobile services. Results presentation includes the following research areas: (1) customer tendency to participate in value-co-creation process, (2) usefulness of clients' communication channels in value-co-creation process, (3) perceived risk (opportunities or threats) connected with value-co-creation process and (4) purchase determinants that influence the preparation or modification of company's offer on selected markets from the perspective of company's competitive advantage. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Aczel, A.D. (2000). Statystyka w zarządzaniu. Pełny wykład. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Bartkowiak, P. (2014). Nowe wyzwania w obszarze tworzenia wartości dla klienta - proces współkreowania wartości z perspektywy klienta. Studia Oeconomica Posnaniensia (SOEP), w druku.
- Bartkowiak, P. (2015). Uwarunkowania współpracy z klientem na wybranych rynkach - proces współkreowania wartości z perspektywy klienta. Marketing i Rynek, w druku.
- Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (red.) (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno i Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
- Hakanen, T. (2012). Co-creating customer-focused solutions within business networks: a service perspective. Journal of Service Management, Vol. 23 No. 4.
- Landroguez, S.M., Castro, C.B., Cepeda-Carrión, G. (2011). Creating dynamic capabilities to increase customer value. Management Decision, Vol. 49 No. 7.
- Malarska, A. (2005). Statystyczna analiza danych wspomagana programem SPSS. Kraków: Wydawnictwo SPSS Polska.
- Mele, C. i Spena, T.R. (2010). Co-creating value innovation through resource integration. International Journal of Quality and Service Sciences, Vol. 2 No. 1.
- Prahalad, C.K., Ramaswamy, V. (2004). The Future of Competition. Co-Creating Unique Value with Customers. Boston: Harvard Business School Press Books.
- Rampen, W. (2009). My personal definition of business with customer value co-creation, http://www.customerthink.com.
- Roser, T., DeFillippi, R., Samson, A. (2013). Managing your co-creation mix: co-creation ventures in distinctive contexts. European Business Review, Vol. 25 No. 1.
- Wang, Y., Lo, H.P., Chi, R. i Yang, Y. (2004). An integrated framework for customer value and customer-relationship-management performance: a customer-based perspective from China. Managing Service Quality, Vol. 14 No. 2/3.
- Wieczorkowska, G., Wierzbiński, J. (2011). Statystyka. Od teorii do praktyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171401165