PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | z. 11 | 195--207
Tytuł artykułu

Zarządzanie nowym produktem pochodzenia mlecznego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Management of the New Product from Dairy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problemem naukowym niniejszego artykułu jest zapełnienie luki w asortymencie spożywczym. Kożuch powstały z mleka znają konsumenci z wcześniejszych lat i jest to produkt wzbudzający skrajne emocje wśród społeczeństwa. W dzisiejszych czasach na rynku jest "wszystko" i wymyślenie całkowicie nowej rzeczy, której nie ma i nie było jeszcze w sprzedaży, jest bardzo trudne. Celem artykułu jest propozycja dla przedsiębiorstw mleczarskich, wyprodukowania tego kontrowersyjnego produktu w formie deseru mlecznego. W artykule jest przeprowadzony wywiad z konsumentami sklepu spożywczego na temat ich decyzji zakupowych na skutek ewentualnego wprowadzenia na rynek produktu powszechnie znanego, lecz do tej pory nieprodukowanego na skalę masową.(fragment tekstu)
EN
The article describes the behavior of buyers and their purchasing needs. The author of the article, introduces a new product, which proposes to introduce into production and thereby to sell. The introduction of an entirely new consumer product on the market is very difficult and rare. A good way to get to know the opinion of the crowd with an innovative product for manufacturing companies is crowdsourcing, which can be used as a marketing study. With the introduction of a new product on the market, it is also important to educate consumers about purchasing needs and shaping their subsequent decision.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
195--207
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Becker G.S., Ekonomiczna teoria zachowań ludzkich, PWN, Warszawa 1990.
  • Białoń L., Innowacje w handlu, [w:] M. Sławińska (red.), Handel we współczesnej gospodarce. Źródła i przejawy innowacyjności, Wydawnictwo UE, Poznań 2011.
  • Christensen E., Food Science: Why skin forms on milk?, http://www.thekitchn.
  • com/food-science-why-skin-forms-on-88664 [dostęp: 6.03.2014].
  • Chwałek J., Innowacje w handlu. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1992. Dietl ]., Marketing PWE, Warszawa 1985.
  • Dłużewska A., Dłużewski M., Technologia żywności: podręcznik dla technikum, cz. IV, Warszawa 2001.
  • Grunert K.G., Current issues in the understanding of consumer food choice, "Trends in Food Science and Technology" 2002, nr 13.
  • Huczek M., Czynniki wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw, Beskidzki Instytut Tekstylny, Bielsko-Biała 1996.
  • Kotler P.H., Marketing, Rebis, Poznań 2005.
  • Mazur J., Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2002.
  • Olkiewicz M., Podstawy naukowe projektowania asortymentowego (FPD), Materiały konferencyjne "Dni przemysłu Mięsnego", Wyd. IPMiT, Warszawa 1994.
  • Penc J., Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999.
  • Szczepański J., Rozważania o konsumpcji i polityce społecznej, PWE, Warszawa 1978.
  • Schumpeter J., Teoria wzrostu gospodarczego, PWN, Warszawa 1960.
  • This H., Kitchen Mysteries. Revealing the Science of Cooking, Columbia University Press 2010.
  • Vrontis D., Yhrassou A., A new conceptual framework for business-consumer relationship, "Marketing Intelligence & Planning" 2007, vol. 25, no. 7.
  • Zalewski A., Procesy dostosowawcze polskiego mleczarstwa do warunków Unii Europejskiej, "Przegląd Mleczarski" 2000, s. 280.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171401353

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.