PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 9 (CD) | 185--200
Tytuł artykułu

Strategiczne zarządzanie małym przedsiębiorstwem

Autorzy
Warianty tytułu
Strategic Management of Small Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł pt. Strategiczne zarządzanie małym przedsiębiorstwem ma na celu zaprojektowanie koncepcji zarządzania rozwojem dostosowanej do specyfiki małych organizacji. Metody planowania strategicznego przenoszone z dużych korporacji wydają się w tym wypadku nie dość przydatne. Przedstawiona koncepcja oparta jest na identyfikacji wyzwań rozwojowych w otoczeniu przedsiębiorstwa, formułowaniu wizji jego przyszłości, kreowaniu pomysłów strategicznych i konsekwentnym wdrażaniu możliwie nielicznych projektów rozwojowych. Proces zarządzania strategicznego łączy powyższe przedsięwzięcia w spójną całość, wiążąc je wzajemnie na zasadzie sprzężeń zwrotnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper Strategic management of small enterprises is to design a concept of development process management that is adjusted to the needs and specificity of small organisations. Methods of strategic planning dedicated to large companies are perceived as not suitable and efficient enough to be implemented in small enterprises. The concept presented in the paper is based on identification of development challenges in the environment of a small organisation, the formation of the vision for the future, creation of strategic ideas and consistent implementation of as many development projects as possible. The analysed strategic management process combines all interacting initiatives mentioned above so that synergy effect can be achieved. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
185--200
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bossidy, L., Charan, R. (2003). Realizacja - zasady wprowadzania planów w życie. Warszawa: MT Biznes.
  • Kaplan, R., S., Norton, D., P. (2010). Wdrażanie strategii dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Warszawa: PWN.
  • Kaleta, A. (red.) (2014). Ewolucja zarządzania strategicznego w trakcie rozwoju przedsiębiorstw. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
  • Kim, W., Ch., Mauborgne, R. (2005). Strategia błękitnego oceanu. Warszawa: MT Biznes.
  • Safin, K. (2002). Zarządzanie małą firmą. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  • Simon, H. (2009). Tajemniczy mistrzowie XXI wieku. Warszawa: Difin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171401419

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.