PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 6 | nr 3 | 117--135
Tytuł artykułu

Features of Polish Companies : Results of the Company Competitiveness Barometer 2014

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In the paper there are results of the research on competitiveness of Polish companies which was conducted within the Company Competitiveness Barometer in 2014. The paper includes a short description of the integrated company competitiveness model, their integral elements and methodology of the research. Then there are results of a competitive potential, a strategy of competition, a competitive advantage, a competitive position of examined companies. 252 companies took part in the Company Competitiveness Barometer 2014. Answers to the survey placed on www.konkurencyjniprzetrwaja.pl allow to get knowledge about a sample of Polish companies in different sectors of economy. The data was also a foundation to verify some theoretical assumptions of the relations between the elements of competitiveness. (original abstract)
Rocznik
Tom
6
Numer
Strony
117--135
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • University of Silesia in Katowice, Sosnowiec, Poland
  • University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • Abel-Koch J., & Gerstenberger J. (2014). KfW Competitiveness Indicator 2014. October.
  • Armenski T., Gomezelj D.O., Djurdje B., Ćurčić N., & Dragin A. (2012). Tourism Destination Competitiveness between Two FLAGS, Economic Research - Ekonomska istraživanja, 25(2).
  • Attiany M.S. (2014). Competitive Advantage Through Benchmarking: Field Study of Industrial Companies Listed in Amman Stock Exchange. Journal of Business Studies Quarterly, 5(4).
  • Bień W. (1997). Skuteczne strategie. Warszawa: Wydawnictwo CIM.
  • Block J.H., Kohn K., Miller D., & Ullrich K. (2015). Necessity Entrepreneurship And Competitive Strategy. Small Business Economics, 44(1). DOI: 10.1007/s11187-014-9589-x.
  • Cetindamar D., & Kilitcioglu H. (2013). Measuring the competitiveness of a firm for an award system. Competitiveness Review: An International Business Journal, 23(1). DOI: http://dx.doi.org/10.1108/10595421311296597.
  • Donno A. (2013). Multidimensional Measures of Firm Competitiveness: a Model-Based Approach. Dipartimento di Scienze Statistiche "Paolo Fortunati" Gennaio.
  • Flak O., & Głód G. (2014). Barometr Konkurencyjności Przedsiębiorstw. Wyniki badań empirycznych. Przegląd Organizacji, 1.
  • Flak O., & Głód G. (2009). Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Pojęcia, modele, definicje. Katowice: Wydawnictwo AE Katowice.
  • Flak O., & Głód G. (2012). Konkurencyjni przetrwają. Warszawa: Difin.
  • Flak O., & Głód G. (2015). Results of the Company Competitiveness Barometr 2014 in Poland, Slovakia and the Czech Republic. Acta Universitatis Nicolai Copernici, 42(2). DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.023.
  • Flak O., & Głód G. (2015). Verification of the Relationships between the Elements of an Integrated Model of Competitiveness of the Company. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 207.
  • Gomezelja D.O., & Mihalic T. (2008). Destination Competitiveness - Applying Different Models, The Case Of Slovenia. Tourism Management. 29(2). Doi:10.1016/j.tourman.2007.03.009.
  • Iarossi G. (2013). Measuring Competitiveness at the Subnational Level: The Case of 37 Nigerian States. JCC The Business and Economics Research Journal, 6(2).
  • Ketels Ch. (2006). Michael Porter's Competitiveness Framework - Recent Learnings and New Research Priorities. Journal of Industry, Competition and Trade, 6(2). DOI: 10.1007/s10842-006-9474-7.
  • Lombana J. (2011). Looking For A Distinctive Model With Which To Analyze Competitiveness. ACR, 19(3&4).
  • Olszewska B., & Piwoni-Krzeszowska E. (2004). Partnerstwo z klientami szansą zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw. In: Z. Olesiński, A. Szplit (Eds.): Przedsiębiorstwo i region w zjednoczonej Europie. Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej.
  • Pereira E. et al. (2009). Internationalization as a Competitiveness Factor: the case of the Portuguese Ceramic Firms. etsg.org
  • Stojcic N. (2014). Regional determinants of export competitiveness in Croatian manufacturing industry. Proceedings of Rijeka Faculty of Economics, Journal of Economics and Business, 32(2).
  • Strużycki M. (ed.) (2002). Zarządzanie przedsiębiorstwem. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
  • Wang R.D., Shaver J.M. (2014). Competition-Driven Repositioning. Strategic Management Journal, 35(11). DOI: 10.1002/smj.2167.
  • Wilkinson N. (2005). Managerial Economics. A Problem-Solving Approach. Cambridge: Cambridge University.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171401861

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.