PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 1 (20) | 155--163
Tytuł artykułu

Normy społeczne w systemie wychowania i bezpieczeństwa szkolnego : zarys problematyki

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Norms in System of Education and School Safeties : Outline of Problem
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Szkoła działa, opierając się na przyjętych wartościach i społecznie akceptowanych normach, wzmacnia, wspiera i rozwija je w społeczności szkolnej. Szkoła ze względu na to, iż uczniowie spędzają w niej znaczną ilość czasu, może wzmocnić prezentowane przez dzieci postawy oraz wesprzeć i rozwijać je u tych uczniów, którzy w tym obszarze potrzebują pomocy. Bez właściwego stosowania norm społecznych w środowisku szkolnym, nie ma możliwości realizacji zasad wychowawczych i bezpieczeństwa szkolnego. (abstrakt oryginalny)
EN
School acts, on accepted (catched on) values basing (resist) and socially accepted norms, it intensifies, it leans and it develops it (them) in school community. School from the point of view of it, that pupils (disciples) spend considerable amount of time in (to) her (it), present can intensify by children of postures and lean and develop it (them) at these pupils (disciples), they need which (who) in this area equipment (assistance). Without proper (suitable) application of social norm in school environment, does not have capability of realization of educational principle and school safeties. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
155--163
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Podstawowa nr 301 w Warszawie
Bibliografia
  • Frei D. (1977), Sichercheit, Grundfragen der Weltpolitik, Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart.
  • Łobocki M. (2004), Wybrane problemy wychowania, Wydawnictwo UMCS, Lublin.
  • Petlak E. (2007), Klimat szkoły, klimat klasy, Żak, Warszawa.
  • Pokruszyński W. (2010), Teoretyczne aspekty bezpieczeństwa, Wyd. WSGE, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianami.
  • Widstrand T., Göthlin M. (2005), Porozumienie bez przemocy, czyli język żyrafy w szkole, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa.
  • Woynarowska-Sołdan M. (2007), Klimat społeczny szkoły a zachowania uczniów, "Remedium", nr 10(177).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171402091

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.