Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W niniejszym artykule przedstawiono raport wśród dzieci niepełnosprawnych.
Rocznik
Strony
149--169
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości
Bibliografia
- [1] Banaszek, G., Rozwój niemowląt i jego zaburzenia a rehabilitacja metodą Vojty, Bielsko Biała 2004.
- [2] Bednarz, A., Rola nauczyciela w nauczaniu kierowanym, (Konferencja: Szanse edukacyjne dzieci niepełnosprawnych, Mikoszów 2002).
- [3] Brearley, G., Psychoterapia dzieci niepełnosprawnych ruchowo, WsiP, W-wa 1999.
- [4] Carr, J., Pomoc dziecku upośledzonemu, PZWL, Warszawa 1984.
- [5] Cotton, E., Ręka, jako przewodnik uczenia się, Warszawa 1994.
- [6] Doman, G., Jak postępować z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu, Poznań 1996.
- [7] Feruś, M., Znaczenie samodzielności w nauczaniu kierowanym, (Konferencja: Szanse edukacyjne dzieci niepełnosprawnych, Mikoszów 2002).
- [8] G & S Smithwaite LTD, Manufactures of furniture and equipment for those with special need. W: http://www.smirthwaite.co.uk/conductive-education/index.html
- [9] Gaul, P., Meble terapeutyczne. Ocena dziecka. Seria zadań. Budowa i konstruowanie, klasa rąk, w: Metoda nauczania kierowanego w usprawnianiu dzieci z uszkodzeniem mózgu, Zamość 2000.
- [10] Gurycka, A., Błąd w wychowaniu, WSiP, Warszawa 1990.
- [11] Hundermack, G., Uczyć się żyć razem, WSiP, Warszawa 1993.
- [12] Ingram, T. T. S., The neurology of cerebral palsy, In: Arch.Dis.Child, 1966,41,337.
- [13] Kerr, N., Understanding the process of adjustment to disability, W: J. Stubbins (ed.): Social and psychological aspects of disability, University Park Press, Baltimore 1977.
- [14] Kielin, J,. Rozwój daje radość. GDW, Gdańsk 2009.
- [15] Kohl, S. J. Psychological stressors in coping with disability, W: Kreuger, D.W., Rehabilitation psychology, Rockville 1984.
- [16] Kopaliński, W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, MUZA SA, WWL, Warszawa 2002.
- [17] Kościelska M., Oblicza upośledzenia, PWN 1995.
- [18] Kowalik S., Psychologiczne podstawy niepełnosprawności i rehabilitacji, W Psychologia, red. J. Strelau, GWP 2000.
- [19] Krotofil, A., System nauczania kierowanego, w: Metoda nauczania kierowanego w usprawnianiu dzieci z uszkodzeniem mózgu, Zamość 2000.
- [20] Król M., Filozofia nauczania kierowanego, w: Metoda nauczania kierowanego w usprawnianiu dzieci z uszkodzeniem mózgu, Zamość 2000.
- [21] Kułakowska, Z., Neurofizjologiczne podstawy usprawniania dzieci z uszkodzeniem mózgu, w: Metoda nauczania kierowanego w usprawnianiu dzieci z uszkodzeniem mózgu, Zamość 2000.
- [22] Kubiszewski G. Planowanie pracy z dziećmi. Charakterystyka serii zadań jako podstawowego środka oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi, w: Metoda nauczania kierowanego w usprawnianiu dzieci z uszkodzeniem mózgu, Zamość 2000.
- [23] Maciarz, A., Psychoemocjonalne i wychowawcze problemy dzieci przewlekle chorych, Impuls, Kraków 1998.
- [24] Nowak, A., Alternatywne i komplementarne metody i formy terapii dzieci z MPDz, (Konferencja: Szanse edukacyjne dzieci niepełnosprawnych. Mikoszów 2002).
- [25] Obuchowska, I., Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, WsiP, Warszawa 1999.
- [26] Sadowska, L., Neurofizjologiczne metody usprawniania dzieci z zaburzeniami rozwoju, AWF Wrocław, Wrocław 2004.
- [27] Zabłocki K. J., Dziecko niepełnosprawne jego rodzina i edukacja, "Żak", Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171402379