PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 8 | 454--461
Tytuł artykułu

Konkurencyjność polskich producentów taboru szynowego w świetle doświadczeń wybranych firm

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Competitiveness of Polish Producers of Rolling Stock Railway in the Light of Experience Some Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konkurencyjność jest pojęciem bardzo rozległym, obejmującym wszystkie dziedziny życia, jest ona tematem wielu rozważań naukowych. W niniejszym artykule podjęto próbę przedstawienia konkurencyjności polskich producentów taboru szynowego na przykładzie trzech wybranych firm. Artykuł ukazuje jak duży wpływ wywierają na siebie firmy będące uczestnikami tego samego rynku zbytu, oferujących bardzo zbliżony asortyment. Oparty został na badaniu sprawozdań finansowych przedsiębiorstw z okresu przypadającego na lata 2004-2010. (abstrakt oryginalny)
EN
Competitiveness is a very broad, covering all areas of life, it is the subject of many scientific consideration. This article attempts to present the competitiveness of Polish manufacturers of rolling stock on the example of three selected companies. The article shows how much influence they have on each other, offering a similar range. Article is based on a study of the accounts of the period of the 2004-2010. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
454--461
Opis fizyczny
Twórcy
  • Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy
Bibliografia
  • Haffer R., Systemy zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń 2002.
  • http://www.pesa.pl/index.php/pl/produkty/tramwaje/swing [15.09.2014].
  • http://voith.pl/index.php?id_strony=179&id [15.09.2014].
  • http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17499/Gdzie-pojedzie-Nevelo-po-Nowym-Roku.html [06.07.2015].
  • Jonas A., Strategie konkurencji na rynku usług bankowych, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 2002.
  • Kotler P., Kotler o marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
  • Kotler P., Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, SJA Wydawnictwo, Warszawa 1999.
  • Kisielnicki J., Zarządzanie. Jak zarządzać i być zarządzanym, PWE, Warszawa 2008.
  • Nowakowski M. (red.), Eurobiznes, Szkoła Głowna Handlowa, Warszawa 2008.
  • Obłój K., Strategia sukcesu firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171402645

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.