Warianty tytułu
The Asymmetry of Power Distribution in Supply Chains
Języki publikacji
Abstrakty
Relacje pomiędzy partnerami handlowymi w łańcuchach dostaw są związane z problemem asymetrii dominacji/władzy gospodarczej. W celu osiągnięcia stabilnej pozycji rynkowej przedsiębiorstwo w danym łańcuchu dostaw musi posiadać władzę/dominację nad innymi partnerami handlowymi. Przy czym dominacja rozumiana jest jako umiejętność koordynowania czynności i procesów oraz krytycznych zasobów w łańcuchu dostaw, by móc zwiększyć wartość swojego przedsiębiorstwa poprzez wywieranie nacisku na klientów, konkurentów i dostawców. (abstrakt oryginalny)
The relations between business partners in supply chains are associated with the problem of the asymmetry of the dominance/economic power. The ideal position for a firm to achieve sustainable business success is one in which it has power over others. Power/ dominance means the ability of a firm to coordinate processes and control critical assets in supply chains that allow it to sustain its ability to accumulate value for itself by constantly leveraging its customers, competitors and suppliers. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- French, J.R., Raven, B. (1959). The bases of social Power, In Dorwin Cartwright, ed., Studies in social power, (red.) Ann Arbor, University of Michigan Press.
- Ganesan, S. (1994). Determinants of long-term orientation In buyer - seller relationships. Journal of Marketing, 58/2.
- Lichtarski, J., Jagoda, H., (red.) (2010). Kierunki i dylematy rozwoju nauki i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: PWE.
- Lachiewicz, S. (2007). Menedżerowie w strukturach władzy organizacji gospodarczych. Warszawa: PWE.
- Łupicka, A. (2007). Kształtowanie relacji pomiędzy dostawcami i odbiorcami w łańcuchach dostaw. Poznań: badania statutowe WSL.
- Malonii, M., Benton, W.C. (2000). Power influence In the supply chain. Journal of Business Logistics, Vol. 21, No. 1.
- Noga, A. (2009). Teorie przedsiębiorstw. Warszawa: PWE.
- Skinder, S.J., Gassenheimer, J.B., Kelly, S.W. (1992). Cooperation in supplier - dealer relations. Journal of Retailing, 68/2.
- Wit de, B., Meyer, R. (2007). Synteza strategii. Warszawa: PWE.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171402969