PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 11 | nr 1 Business Model Innovation - a Concept Between Organizational Renewal and Industry Transformation | 119--140
Tytuł artykułu

Business Model Adaptation and the Success of New Ventures

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In this study, we explore the connections between business model adaptation and the success of new ventures. We do so by analysing in depth the business model evolution of three new Italian ventures throughout their first years of life. We try to understand if and how the evolution of these firms' business models is connected to their success. Our analysis reveals that adapting their business models was crucial to enabling these firms to survive in extremely dynamic environments. However, it did not fully act as a catalyst for their processes of growth and did not increase their profitability. (original abstract)
W tym badaniu poszukujemy powiązań między dostosowaniem modelu biznesowego i sukcesem nowych przedsięwzięć. W tym celu, przeprowadzamy dogłębną analizę ewolucji modelu biznesowego trzech nowych włoskich przedsięwzięć w pierwszym roku ich działalności. Staramy się zrozumieć, czy i w jaki sposób ewolucja modeli biznesowych tych firm przekłada się na ich sukces. Nasza analiza pokazuje, że dostosowanie modeli biznesowych odegrało kluczową rolę w umożliwieniu tym firmom przetrwanie w ekstremalnie dynamicznych środowiskach. Jednak proces ten nie w pełni zadziałał jako katalizator procesów wzrostu i nie zwiększył rentowności firm. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • DEAMS Bruno de Finetti University of Trieste, Italy
  • DEAMS Bruno de Finetti University of Trieste, Italy
Bibliografia
  • Almus, M., Nerlinger, E.A. (1999). Growth of new technology-based firms: Which factors matter? Small Business Economics, 13(2), 141-154.
  • Amit, R., Zott, C. (2001). Value creation in e-business. Strategic Management Journal, 22(6-7), 493-520.
  • Amoros, J.E., Bosma, N., Kelley, D. (2014). Global Entrepreneurship Monitor: 2013 Executive Report. London, GB: London Business School, and Wellesley, MA: Babson College.
  • Audretsch, D.B. (1995). Innovation and industry evolution. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Audretsch, D.B., Feldman, M.P. (1996). R&D spillovers and the geography of innovation and production. American Economic Review, 86(3), 630-640.
  • Baron, J.N., Hannan, M.T. (2002). Blueprints for success in high-tech start-ups. California Management Review, 44(3), 8-36.
  • Baron, J. N., Hannan, M.T., Burton, M.D. (1999). Building the iron cage: Determinants of managerial intensity in the early years of organizations. American Sociological Review, 64(4), 527-547.
  • Baum, J., Locke, E., Smith, K. G. (2001). A multidimensional model of venture growth. Academy of Management Journal, 44(2), 292-303.
  • Becattini, G. (1990). The Marshallian industrial district as a socio-economic notion. In F. Pyke (Ed.), Industrial districts and inter-firm cooperation in Italy (pp. 37-51). Geneva: International Institute for Labor Studies.
  • Beckman, C.M., Burton, M.D. (2008). Founding the future: Path dependence in the evolution of top management teams from founding to IPO. Organization Science, 19(1), 3-24.
  • Bhide, A. (2000). The origin and evolution of new businesses. Oxford: Oxford University Press.
  • Birley, S. (1985). The role of networks in the entrepreneurial process. Journal Business Venturing, 1(1), 107 -117.
  • Blank, S. G., Dorf, B. (2012). The startup owner's manual: The step-by-step guide for building a great company. Pescadero, CA: K&S Ranch.
  • Bloodgood, J.M., Sapienzan H.J., Almeida, J.G. (1996). The internationalization of new high-potential U.S. ventures: Antecedents and outcomes. Entrepreneurship Theory and Practice, 20(4), 61-76.
  • Braguinsky, S., Honjo, Y., Nagaoka S., Nakamura, K. (2010). Science-based business: Knowledge capital or entrepreneurial ability? Theory and evidence from a survey of biotechnology start-ups, IIR Working Paper Series, WP
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171403171

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.