PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 9 (CD) | 508--519
Tytuł artykułu

Znaczenie zarządzania relacjami w fundraisingu organizacji non-profit

Autorzy
Warianty tytułu
The Importance of Relationship Management in Non-profit Organizations' Fundraising
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono fundraising jako narzędzie umożliwiające realizację celów statutowych organizacji non-profit, w powiązaniu z zasadami zarządzania relacjami międzyorganizacyjnymi w tego rodzaju organizacjach. Uwzględniając zmienność oczekiwań i percepcji wartości organizacji non-profit przez darczyńców, zaprezentowano koncepcję cyklu budowania partnerskich, długofalowych relacji pomiędzy organizacją a podmiotami ją wspierającymi. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents fundraising as a tool for achieving the statutory objectives of non-profit organizations, in relation with the principles of inter-organizational relationship management in such organizations. Taking into account the volatility of the expectations and perceptions of the NGO value by donors, the concept of building a long-term partnership between the organization and its supporters, was also described. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
508--519
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Dobiegała-Korona, B., Doligalski, T. (red.) (2010). Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
  • Frąckowiak, E. i Rudawska, E. (2004). Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem koncepcji Customer Relationship Management. Przegląd Organizacji, nr 7-8, 65-70.
  • Gordon, I.H. (2001). Relacje z klientem. Marketing partnerski. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Grudzewski, W., Hejduk, I., Sankowska, A. i Wańtuchowicz, M. (2009). Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie. Kraków: Wolters Kluwer.
  • Gummesson, E. (2008). Total Relationship Marketing (3 wyd.). Oxford-Burlington: Elsvier Ltd.
  • Hill, N. i Alexander J. (2003). Pomiar satysfakcji i lojalności klientów. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Hirshman, A.O. (2006). Exit, Voice and Loyalty: Responses to Decline in Firms, Organizations and States. Cambridge: Harvard University Press.
  • Iwankiewicz-Rak, B. (2011). Marketing w organizacjach pozarządowych - obszary zastosowań. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • Jabłoński, M. i Jabłoński, A. (2007). Wybrane czynniki zarządzania wartością organizacji non-profit. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, z. 1, 71-75.
  • Kawałko, R. (2012). Fundraising - droga do skutecznego pozyskiwania funduszy. Prezentacja w: Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu, Kraków.
  • Limański, A. i Drabik, I. (2007). Marketing w organizacjach non-profit. Warszawa: Difin.
  • Morgan, R.M. i Hunt, S.D. (1994). The commitment-trust theory of relationship marketing. Journal of Marketing, Vol. 58, 20-38.
  • Payne, A., Ballantyne, D. i Christopher, M. (2005). A stakeholder approach to relationship marketing strategy: The development and use of the "six markets" model. European Journal of Marketing, Vol. 39, No. 7/8, 855-871.
  • Prymon-Ryś, E. (2010). Zarządzanie trwałymi relacjami z klientami. W: D. Kisperska-Moroń i A. Świerczek (red.), Nowe wyzwania dla zarządzania w świetle współczesnych zagrożeń gospodarczych i cywilizacyjnych. Katowice: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy.
  • Prymon-Ryś, E. (w druku). Postawy młodych konsumentów wobec wolontariatu i wspierania organizacji non-profit. Handel wewnętrzny.
  • Przewłocka, J. (2011). Zaangażowanie społeczne Polaków w roku 2010: Wolontariat, Filantropia, 1%. Raport z badań. Warszawa: Stowarzyszenie Klon/Jawor.
  • Sargeant, A. (2004). Marketing w organizacjach non-profit. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. 2003 nr 96, poz. 873 ze zm.).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171403371

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.