PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 9 (CD) | 532--540
Tytuł artykułu

Wewnętrzne bariery implementacji strategii w różnych sektorach

Autorzy
Warianty tytułu
Internal Barriers of Strategy Implementation in Different Industries
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł opisuje tematykę realizacji strategii jako kluczowego etapu procesu zarządzania strategicznego. W szczególności jego celem jest zbadanie wzajemnych powiązań pomiędzy sektorem działalności przedsiębiorstwa a barierami, które utrudniają implementację koncepcji rozwojowej. Poszukiwano odpowiedzi na pytanie, czy sektor działalności determinuje istnienie przeszkód implementacyjnych, czy też są one wypadkową głównie specyfiki danego przedsiębiorstwa. Celowo rozważano zatem bariery wewnętrzne związane z zaangażowaniem lub oporem pracowników. Uznano bowiem, iż jest to jeden z czynników newralgicznych z punktu widzenia realizowanej strategii. (abstrakt oryginalny)
EN
The article describes the issue of the strategy implementation as a key stage of the strategic management process. In particular, its aim is to examine the interrelationships between the industry where the company operates, and the barriers to implementing the development concept. The author sought the answer to the question whether the industry determines the existence of implementation obstacles, or whether they are mainly the result of company's characteristics. Therefore, the internal barriers related to the resistance to the involvement of employees were analyzed deliberately. It was considered as one of the most crucial elements of the implemented strategy. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
532--540
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Ashmos, D., Duchon, D., McDaniel, R., Huonker, J. (2002). What a mess! Participation as a simple managerial rule to 'complexify' organizations. Journal of Management Studies, 39(2).
  • Bey, N., Haushild, M., McAloone, T. (2013). Drivers and barriers for implementation of environmental strategies in manufacturing companies. CIRP Annals - Manufacturing Technology, No. 62.
  • Bovey, W., Hede, A. (2001). Resistance the organizational change: The role of cognitive and affective processes. Leadership & Organization Development Journal, No. 22.
  • Broady-Preston, J., Hayward, T. (1998). An assessment of the relationship between marketing, information and strategy formulation in the retail banking sector. International Journal of Information Management, 18(4).
  • Farjoun, M. (2002). Towards an organic perspective on strategy. Strategic Management Journal, Vol. 23.
  • Garrido-Vega, P., Ortega Jimenez, C., Pĕrez de los Rios, J., Morita, M. (2014). Implementation of technology and production strategy practices: Relationship levels in different industries. International Journal of Production Economics.
  • Gupta, B. (2011). A comparative study of organizational strategy and culture across industry. Benchmarking: An International Journal, 18(4).
  • Harrington, R.J. (2004). The environment, involvement, and performance: implications for the strategic process of food service firms. International Journal of Hospitality Management, 23(4).
  • Harrington, R. (2006). The moderating effects of size, manager tactics and involvement on strategy implementation in foodservice. Hospitality Management, Vol. 25.
  • Huber, A. (2011). Effective strategy implementation. Conceptualizing Firm's Strategy Implementation Capabilities and Assessing Their Impact on Firm Performance. Wiesbaden: Gabler Verlag.
  • Kaleta, A. (2013). Realizacja strategii. Warszawa: PWN.
  • Littler, K., Aisthorpe, P., Hudson, R., Keasey, K. (2000). A new approach to linking strategy formulation and strategy implementation: an example from the UK banking sector. International Journal of Information Management, No. 20.
  • Mankins, M., Steele, R. (2005). Turning great strategy into great performance. Harvard Business Review, 83(7).
  • Rho, B., Park, K., Yu, Y. (2001). An international comparison of the effect of manufacturing strategy-implementation gap on business performance. International Journal of Production Economics, No. 70.
  • Ritchie, B., Riley, M. (2004). The role of the multi-unit manager within the strategy and structure relationship: evidence from the unexpected. International Journal of Hospitality Management, 23(2).
  • Strategy - execution survey. Key findings. (2014). PWC, April 23.
  • Wainwright, A. (1997). People first strategies get implemented. Strategy & Leadership, 25(1).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171403523

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.