PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 9 (CD) | 541--552
Tytuł artykułu

Myślenie strategiczne - myślenie przedsiębiorcze : obserwacje postaw i zachowań strategicznych menedżerów w kryzysie

Warianty tytułu
Strategic Thinking - Entrepreneurial Thinking : Observations of Strategic Attitudes and Behaviour of Managers During Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano wyniki badań empirycznych nad zachowaniami i wyborami strategicznymi dużych polskich przedsiębiorstw w czasie kryzysu makroekonomicznego 2008-2013. Przedmiotem rozważań są postawy i kompetencje menedżerów badanych przedsiębiorstw, a w szczególności sposób przygotowania się do kryzysu, percepcja kryzysu, reakcja na zagrożenia oraz zdefiniowanie stylu zarządzania kryzysem. Autorka próbuje odpowiedzieć na pytanie, jaki typ orientacji jest bardziej powszechny: profesjonalny czy przedsiębiorczy. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of empirical research on the behaviour and strategic choices of large Polish companies during the macroeconomic crisis of 2008-2013. The topics of interest include the attitudes and competencies of managers of the companies surveyed. In particular: how to prepare for a crisis, the perception of the crisis, the response to the threats and the definition of the crisis management style. The author tries to answer the question what type of orientation is more common: professional or entrepreneurial. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
541--552
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Krupski, R. (2012). Po co i jak mierzyć orientację zasobową planowania strategicznego. W: Krupski, R. (red.), Metody badania problemów zarządzania strategicznego. Prace Naukowe WWSzZiP, t. 17.
  • Latham, S., Braun, M. (2011). Economic Recession, Strategy and Performance: A Synthesis. Journal of Strategy and Management, nr 4 (2).
  • Mączyńska, E., Zawadzki, M. (2006). Dyskryminacyjne modele predykcji bankructwa przedsiębiorstw. Ekonomista, nr 2.
  • Raport z badań pt. "Determinanty odporności polskich przedsiębiorstw na kryzys makroekonomiczny", projekt NCN nr 2011/03/13/HSR/04922. Warszawa: SGH 2014.
  • Romanowska, M. (2014). Strategic Responses to the Crisis. Journal of Management and Financial Sciences, Vol. VII, Issue 18.
  • Urbanowska-Sojkin, E. (red.) (2011). Podstawy wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach. Warszawa: PWE.
  • Zakrzewska-Bielawska, A. (2011). Relacje między strategią a strukturą organizacyjną w przedsiębiorstwach sektora wysokich technologii. Zeszyty Naukowe PŁ, z. 409.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171403533

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.